skön men tung jogg

Igår tisdag gick jag upp lite extra tidigt och joggade en sväng. Ca 4,5 km blev det och jag kan ju inte påstå att det vare sig sprätte eller fanns klipp i benen men ändå var det skönt mentalt. Under hela joggingen så tänkte jag nästan uteslutande på mitt vänstra knä. Jag kände ingen smärta men det är precis som om jag bara springer och väntar på de första signalerna. Inte så bra för då kanske jag rent av framkallar smärtan eller?
Nu gick det bra och kanske blir det en sväng idag oxå. Lugnt, kort och långsamt.
 
Gårdagens styrka
Var på gym efter jobbet. Körde så kallad syrian-träning :-) Bröst & biceps. Men utöver det blev det lite latsdrag och rehabstyrka för knät. Stretchade igenom benen bra efteråt.
 
Angående skid-SM i Ånnaboda...Läste idag i NA och såg en kort intervju med Wassberg och Svan som var på plats igår. Jag undrar om dragningen av banan är så bra? Om ingen stjärna krashar så blir det säkert bra betyg av det hela men säg att det idag krashas av några världscupåkare och kanske rent av någon allvarlig skada då får nog hela skid-SM en ganska dämpad stämning.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback