Laddar med nervositet

Ja det är 5 dagar kvar till årets första riktiga utmaning. Munkastigen trailrun 44km. Eftersom detta inte är ett race jag laddat eller tränat specifikt inför utan jag tog chansen när en klubbkompis skänkte bort en startplats för en vecka sen så nu står jag här. Upptäckte nyss att jag inte har tillräckligt med energi här hemma. Eller har jag det? Fan jag vet ju inte :-)
Är inte orolig för mitt knä iaf och körde ju ett ÅH-pass igår, vila idag och sen får vi väl se vad jag kör imorgon. Siktar på korta fart-intv + styrka hemma.
Kollat lite info på munkastigen och det vinns ju på strax över 3h. så det kan ju inte vara såå jäkla tekniskt. Det är ju 4-fart rakt över. Lyckas jag snitta 5-fart så blir min slut-tid 3:40h vilket jag vore grymt nöjd med. Fan jag har ju tänkt att bara "jogga igenom" detta lopp för träningens skull men då o då glider hjärnan in på om jag kan få extra langning, jag vill optimera laddningen, vad skall jag ha med för energi, vilka är det som står med i startlistan osv osv. 
Om jag lyckas starta lugnt så kommer jag att chocka mig själv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback