Miss u Scotland

Gått med ett fånigt leende idag och verkligen längtat tillbaka till skottland.
Nördig som jag är sökte jag rätt på lite braveheart-klipp nyss :-)
 
Kom på en liten till nördig sak jag kunde skriva om. 
På den hyrcykel jag hade satt det ett continentaldäck på som hette x-trail
Jag har aldrig tidigare kört på detta däck och till en början så trodde jag greppet berodde på att stigarna var så inkörda och de flesta kurvorna doserade men ju mer jag cyklade desto mer provocerade jag däcket och det hade faktiskt ett grymt sidofäste. Minns ej vad jag hade för bakdäck på hojen men då jag ej pressade hojen uppför så kan jag inte riktigt utvärdera heller tycker jag.
Hittade en film som börjar vid toppen på Glentress. Ni känner igen startplatsen från en bild jag la med i förra inlägget.
Det är efter ca 2 min in i filmen som jag fick sånna sköna höga hopp då jag landade i nästa nerförsbacke efter hoppen och tog med mig ny fart in i varje hopp.
Sen byter stigen lite karaktär efter ca 7 min och blir smalare och jag tyckte den var lite mer sönderregnad när vi var där. 
 
Snart läggdax och jag bjuckar på några bilder till
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback