börjar bli nervös

Min hjärna börjar inta tävlingsmode. Att jag är nervös är att överdriva men jag tänker väldigt mycket på ultran på lördag.
Jag är säker på att jag kommer orka hela sträckan. Var inte särskilt medtagen när jag körde 44 km under semestern på nästan exakt samma sträcka som tävlingen kommer att gå på. Det som blir skillnaden att denna gång blir det att maxa kroppen. Att inte gå någonstans om det förstås inte är tokbrant (läs sista slalombacken) och att göra en prestation jag är nöjd med. Min hjärna kastas mellan " klara av Bergslagen ultra  på okej tid" och ena sekunden tänka " jo om jag klarade den på X timmar och XX minuter vore fint". Alltså tänker jag lite på resultat  och tid. Fel av mig.
Sen visar ju träningsdagboken att antalet träningstimmar har sjunkit de senaste 3 veckorna men jag persade ju på blodomloppet så visst borde det finnas en viss form.
 
 
Gårdagens träning
Sista passet med lite hårdare inslag. Startade vid jobbet, sprang upp till MTB-spåret i Marka och "kontrollerade" det. Sen tillbaka till firman. Mosade på lite ostrukturerade intv efter hur spåret gick. Höll 5:08-fart totalt sett över hela passet.
Upptäckte hur ovan jag var med att springa i sense ultra-skorna då de senaste passen skett i salomons Mantra.
 
Redan ikväll skall jag börja förbereda 1a förband, carboloader, gels, bars, toapapper mm. Nervös? neeej.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback