Bra pass på banan

Idag jobbades det lite övertid för att slippa dödtid innan dagens (kanske hela veckans) kvalitètspass. Skulle följa med PolarePeter till Örebro AIKs sista utomhusträning på GIH`s löparbanor.
6x4 min med 1 min vila stod på schemat.
Låter ju som cykelintervaller tänkte jag. Löpare snackar ju oftast sina intervaller i metrar.
Trots mörker och sval temperatur dök ca 12-15 löpare upp och våra riktmål var "vår egna mil-fart" under intv.
Jag håller ju inte under 4min/km i 10 km men då jag verkligen VILL dit så tänkte jag att 3:50-3:55 kunde vara bra riktlinjer för intv.
Märkte redan på intv nr 1 att det gick visst fortare  men det höll intervall efter intervall.
Körde den första på 3:50 och sen blev det 3:45 och 3:44 och när det bara var en intervall kvar tänkte jag gasa lite mer och då slutade det på 3:37 i 4 min vilket brände fint i låren så ionte var det i min tröskelfart inte men va fan.
Ett gött pass och totalt avverkades lite över 13 km.
 
Vila imorgon men på lördag blir det distans i hemmaskogarna. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback