begränsad fart med trasiga ben

Lördags:
dryga 25 km med ett stort gäng från Örebro AIK. Härlig klubb det där och de försökte nog locka över mig men jag sa att jag blir kvar i det andra AIK (almby IK)
De startade sin runda i Vintrosa och när de passerade Latorp hakade jag på. Turen gick banvallen en bit, Lannafors, Limberget, Nationalparken och sen tillbaka till Vintrosa. Kändes jäkligt behagligt hela resan som gick i 5-fart.
Tycker att jag kan mala på rätt obehindrat i 5-fart så därför längtar jag till det långa äventyret som väntar om några veckor. Har sen några planer för nästa år oxå men det är så långt fram så man törs väl knappt nämna det. OM planerna går i lås blir det 28 mil på 4 dagar i vår och sen till hösten en tävling på 75 km men vi får se.
 
När det gäller farten och mitt rekordförsök på sub40 på 10 km så brände jag idag av ett fartpass som jag komponerat själv. Blev på banvallen i regn och mörker och tyvärr var kroppen segare idag än i torsdags då jag sprang på bana med AIK.
  1. 2000m- 4:00 fart
  2. 1500m- 3:55 fart
  3. 1000m 3:50 fart
  4. 800m 3:45 fart
  5. 400m 3:40 fart
  6. 200m 3:30 fart
efter den sista brände jag även av en 30 sekundare och gick all-in. Då jag hade vila i kortaste laget gick intv nr 3 sämst då jag faktiskt avbröt efter 800 m. 
 
Som lite extra negativ bonus verkar det som om vår varmvattenberedare la ihop igår. Lite tur i det hela är iaf att bergvärmepumpen fortfarande går så värme i huset finns men att duscha i sjuuuukt kallt vatten efter dagens intv-pass var en plåga. Förstår att man kan plåga fångar genom att spola dom med kallt vatten för det var inge roligt att spola huvudet så man fick brainfreeze.
 
 

Kommentarer
Postat av: Thomas J

28 mil? Kan det vara Bergslagsleden kanske?

2014-10-22 @ 08:00:04
Postat av: ola

ja kanske det :-)
närmaste äventyret som jag hoppas på är 70+63 km på en lördag och söndag längs BSL. Hoppas det går i lås.

2014-10-22 @ 21:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback