Men shiiit!!!

Fan skärpning. Inte bloggat på en vecka men ni är några trogna som kollar till den dag efter dag. Stor eloge till er.
 
Jag har tränat ganska dåligt hela veckan och igår fyllde jag 36 år gammal och avslutade kvällen med att kräkas.
Jodå går bra nu.
 
 
I onsdags kväll slog det mig att jag inte tränat på 3 dagar. Då Sara tränade ute på kvällen så blev det ingen tid över för mig så jag fick en idè att kanske pröva att springa till jobbet morgon därpå. Har ju mätt sträckan på cykel till dryga 18 km och det skulle bli det längsta passet på länge på hårt underlag om allt funkade. Tidigare har ju både knä och vrist sagt ifrån efter ca 5-6 km men testar man inte så vet man inte.
Klockan ringde kl 04:00 och några minuter senare stod jag och kollade ut genom fönstret. Regn och ca 5 plusgrader. Valet stod dock mellan att cykla eller jogga till jobbet. Cykla i regn är inte heller kul.
 
Jag stack iaf iväg kl 04:25 efter att ha ätit en banan till frukost. Ställde in mig på att hålla 5 min/km-fart. Tyckte det gick lite halvseg men benen trummande på. Det tog ca 5 km med rak, tråkig asfalt innan det lossnade lite och benen gick av sig själv. Tempot höjdes lite då och då utan att jag tänkte på det.
Efter ca 1 mil når jag äntligen något som skulle kunna kallas utkanten av stan, nämligen Karslund. Ungefär där började jag knapra på den enrgibar jag hade med mig. Förutom den så följde VISA-kort o ett äpple med i camelbacken.
När jag kom fram i bebyggelse så verkade som om jag omedveten tyckte det blev roligare för farten blev något högre och jag noterade att jag de sista 500 metrarna inte hade några problem att hålla 4:40-fart. Kul då jag sprungit ca 19km innan.
Ben, vrist och knä skötte sig kanon och hela resan gick kanon. Nådde fram på 1h35 min och var sedan nöjd resten av dagen. Trött! Men nöjd.
 
Åkte med Sara och Nora hem och vi körde lite stressande med städ och fixa fikabröd inför lite gäster som skulle komma då jag som sagt fyllde år.
Hade önskat mig en trimmer och fick två st. Vad är oddsen för det??
 
När de sista gästerna åkte härifrån så började jag få lite ont i magen. Detta eskalerade bara och jag började dessutom frysa så vid kl 21:30 låg jag under en filt med magont. Någon timme senare (tror jag) gick jag och kräktes. Sov sedan resten av natten på soffan.
 
Har varit allmänt matt och seg idag men fick offra mig en stund då tvärsnytt ringde och ville göra ett reportage. Mer info kommer väl om det.
 
Vill (som vanligt) tipsa om lite humor här på bloggen. I Norge har de ett humorgäng som heter YLVIS. Ni vet dom med What de fox say.
Hittade denna sköna prank-video med dom.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback