löp-race nr 2.

The run. Så intetsägande vad det är men syftet är att locka alla oavsett nivå eller målsättning och till soliga Kvarntorp idag. Några damer gick med nr-lappar och rökte innan start medans jag såg länets bästa marathonlöpare och en landslagslöpare i orieteringslandslaget. Spridda skurar.
Vi hade barnvakt idag så jag och Sara kunde värma upp ihop och köra var sin klass. Hon siktade på en lagom kuperad 5a och jag på en riktigt kuperad 10 då man efter de första 5 skulle rakt uppför en slalombacke.
 
Starten går och jag hamnar direkt bakom de "riktiga löparna" men före motionärerna. Ingemansland kallar man det. Önskar att jag haft "pace" inställt på klockan för nu i efterhand ser jag varför jag sprängde mig. Låg under 4-fart i 5 minuter vilket är för fort för mig. Fick gå på två ställen första 4 km för att få bort värsta syrachocken. Tog det dessutom lugtnt inför varvningen för jag visste ju om slalombacken. 
Det var ett klokt val för jag tog 3 placeringar i den backen. Utför kvarntorpshögen...
 
Så släppte jag på i bra fart men blev ändå omsprungen. Jag höll 2:35-fart enligt min klocka. Han som sprang om mig tog jag dock senare.
Höll bra fart sista 5 km och min slut-tid blev 44:02 vilket jag är grymt nöjd med tanke på banan. Hur segraren kunde springa på 33:32 kan jag fan inte begripa!! Inte på en sån bana.
Här syns det att jag körde lite safe innan monsterklättringen. Pulskurvan är annars sjukt jämn och jag snittade på ca 93% av maxpuls i 44 min. Bra genomkörare kallar man det. Jag slutade 9a utav 42 stycken men vad spelar det för roll när sara kom 7a i sin klass.:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback