Grabbhalvan och gräs

Igår gick ju grabbhalvan av stapeln och jag hade som mål att maxa. Gå ut hårt och köra så hårt jag bara kunde då löpningen gått ganska bra sista veckorna.
Att jag skulle knuffa Nora i joggingvagnen spelade ingen roll för det handlade inte lika mycket om att få en grym tid som att maxa kroppen.
Jag var väl lite väl social med kollegorna i starten och stod på tok för långt bak för när strtskotten går blir det ca 1 km med lugn joggfart. För er som kan banan så var det ju gustavsvik-rakan, under södra infarten och svagt uppför mot drottningatan. Mats sa innan start att han skulle göra oss sällskap och vi upptäckte efter ca 250 meter att det var bättre att han sprang framför joggingvagnen och banane lite väg för oss. 
Väl uppe på Drottningatan så blev det öppnare och vi kunde ösa på sidan av allt folk. Jag kunde inte kolla på min klocka för att hålla fart utan Mats sa då och då vilken fart vi höll och hela Drottningatan pendlade mellan 4:00- 4:10 tror jag. När vi rundade Pressbyrån sa Mats "3:47" och jag flinade lite och kände efter ett tag att det var onödigt fort. Efter ca 3-3,5 km började syran göra sig mer o mer påmind i mitt högra (icke opererade ben) och med ryga kilometern kvar så började jag tapa kontrollen på fotisättningen på det benet. Blev att sänka farten en stund för att kunna fortsätta i någerlunda fart.
Totala tiden på min klocka blev 21:27 vilket jag är mycket nöjd med samtidigt som jag ångrar att jag inte stod längre fram för då hade jag kunnat hålla en jämnare fart. Tror jag har kapacitet under 21 min och framförallt utan att knuffa en joggingvagn framför mig i.
En kollega tog en bild på oss efter loppet när det bjöds på kall återhämtningsdryck :-)
Micke R, jag, Mats och Patrik. Så lilla Nora förstås.
När jag tankade ur pulsklockan idag fanns varken puls eller GPS-info med. Fattar inte varför. Synd.
 
Benen känns väl okej trötta idag men inget överdjävligt. Skall väl få till någon träning imorgon förhoppningsvis för på söndag är det race igen. Tänkte schocka med att köra ett 10 km race där man skall över kvarntorpshögen en gång.
 
Storhandlade med Nora idag medans Sara cyklade hem. Klart hon passade på idag med stark medvind och strålande sol. Själv började jag klippa gräsmattan som pga värme och sol har växt ordentligt. Mycket nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback