varningsskyltar och sent träningspass

Jag har smörjt in min vänstra vrist 3 ggr idag med voltaren gel för att kunna träna. Hade jag dessutom strechat 2 h hade jag kunnat kalla mig friidrottare :-)
 

Jag måste få träna för att få nogon slags själslig ro i kroppen. Igår blev kl 21:20 innan Tapout-skivan kom igång. Klar strax efter kl 22 vilket är i senaste laget om man går upp mellan kl 5 och 5:30.
Idag blev kl nästa 21 innan jag med pannlampa gav mig ut för att kolla efter glimmande vargögon men jag såg inga. Blev dock ett helt okej pass på ca 55 min.
 
Sara kom dessutom hem från sjukhuset ikväll men är väl i ungefär samma skick som jag var när jag kom hem efter min operation. Blir att vara till stöd nu ett tag men jag märker att jag glömmer vissa saker nu när det är mycket runt omkring mig.
 
tisdag, onsdag och idag, torsdag, har jag varit i Kilsbergen och Ånnaboda. I tisdags blev jag mindre chockad över att någon fortfarande åkte skidor på konstsnöspåret där uppe. Kändes helt fel då det nere i Örebro varit vår länge nu.
Igår kom det ju tyvärr ett tunt lager snö/snöblask. I Ånnaboda åkte dock personalen snöskoter över de ytor som dagen innan varit barmark :-) I örebro smälte det tunna snöblasket undan på några timmar men jag skall visa er dagsfärska bilder från hur det såg ut i Garphyttan vid lunch-tid.
 
Så torrt och fint och gårdagens snö är borta.
Ca 3-4 km därifrån men nästan 200 höjdmeter upp, i Ånnaboda såg det dock annorlunda ut.
 
Ni som kan området ser att detta är toppen på mattsabacken.
 
Jag har varit ute och kollat upp lite synpunkter som några av mina referensåkare har rapporterat och tur är väl det för idag kollade jag ett ställe som jag hade hört "att det avverkats på och det ligger massa ris". Det kommer inte bli bra att dra leden där om man inte lägger ner 5-6 h att rensa ris och fixa ut massa spår från skogsmaskiner. Kolla runt i området och beslöt mig för att dra om leden lite grann. Tur det är tätt på stigar i området. Dessutom bodde markägaren ca 100 meter därifrån så jag tog kontakt med honom på direkten.
Har dessutom satt upp lite varningsskyltar här och där på lederna.
 
När du ser dess abör du säka farten något och vara beredd på att möta ryttare, vandrare, crossar, arbetsfordon eller så kanske leden passerar genom en grind som du måste öppna och stänga efter dig.
Hur som helst så hoppas jag att alla mtb-åkare skärper sig lite och tänkeer på att vårt rykte inte är värst bra där ute. Jag får höra ett o annat i mitt jobb.
 
 
Imorgon blir det kontorsjobb hela dagen. Ringa maila fika osv. Leka byråkrat och vända papper. Inte min melodi.
Det här är mer min melodi:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback