minst 56 km

Det var inte igår man sprang 29 km i ett sträck. Nej det var idag. Tror jag knäckte mig själv lite för shit vad jag är sliten nu. Kanske var det grädden på moset att vi gjorde en familjeutflykt till Marieberg efteråt... :-)
 
Om jag summerar veckan och utelämnar måndagens cross-pass där det tydligen blev ca 5 km löpning så är det ändå så här:
Tors 8,5km+ 9km båda på asfalt
lördag: 10 km hyffsat kuperad stiglöpning
sön (idag) 29 km där 24 av dom var i terrängen.
 
Blir då minst 56 km denna vecka vilket betyder att kommande vecka kommer att innehålla ungefär hälften. Om jag orkar framåt onsdag-tors så blir det något intervall-betonat.
 
I torsdags körde jag mest transportlöpning då jag kombinerade löpningen och transport. Volvon var ju på service. Testade då på kvällspasset att hålla lite högre fart och tydligen har jag just nu en gräns runt 4:10 fart där jag kan köra ganska länge. Tror att milen under 40 kan bli verklighet till hösten.
Dagens pass skedde med två kompisar i Kilsbergen och jag visade dem samma runda som jag körde förra helgen. Jag hade dessutom ställt in mig på att jogga hem från Ånnaboda efter passet vilket kändes som en helt okej idè när vi skiljdes åt efter 20 km. Utförskörningen från Ånnaboda skedde på stig och det var tuffare för låren än vad jag hade väntat mig. Från Ånnaboda ner till Garphyttan stannade jag tre ggr för att vila musklerna lite och skickade ett sms till Sara att det skulle bli kämpigt hem men att jag skulle kämpa vidare. När det sedan blev asfalt och senare grusväg hem lossnade lite och farten kunde hållas mellan 4:55 och 5:05 hela vägen hem.
När jag väl kom hem så har jag varit ganska knäckt och magen har...låt mig beskriva det så här: Inte varit min vän. Lite orolig.
 
Nu måste jag nog snart gå ner till Nora men innan det så vill jag återigen tipsa om en fantastisk musikvideo som spelades in i en enda tagning för flera år sedan. Rätt fantasifull.
 
Nu är det så att denna grupp har tydligen släppt en ny video och denna överträffar verkligen den förra. Vilken planering och fantasi dom måste ha i denna grupp.
Även denna video är tagen i en enda tagning. Otroligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback