Äntligen bloggas det

Ja tro nu inte att jag tröttnat på bloggandet. Nä jag har helt enkelt bara prioriterat bort det när dagarna fylls med så mycket annat.
Nu är det tidig söndag morgon men eftersom jag gick och lade mig kl 21 igår så känner jag mig utvilad. Börjar väl som vanligt i bakvänd kronologisk ordning.
Igår fick jag jag äntligen till ett tufft långpass i bergen. Peter S och hans klubbkompis Ola från Örebro AIK blev dagens sällskap längs rundan. Dessa två herrar skulle springa ifrån mig på asfalt vilken dag som helst men i terrängen kan jag till och med hänga av dom så alla tre fick sig en ordentlig genomkörare.
Första 5 km gick kanske lite onödigt fort för flera km gick under 5-fart och då pratar vi terränglöpning. Totalt blev det 2 mil och ca 360 höjdmeter på knappa 2 h.
Vader och framsida lår är skönt trötta idag.
 
Efter den rundan så agerade jag mtb-guide åt några turister. En fru hade gett sin man en överraskning och det var bl.a. hyr-mtb inkl guide (jag) och sen skulle dom vidare till Örebro och Gustavsvik. Härligt med sånna påhittiga fruar/sambos.
De imponerade ordentligt för att sitta på mountainbikes för första gången.
 
Tidigare i veckan fixade jag sand till Noras sandlåda som jag byggde ihop för en vecka sedan. STOR glädje från den damen nu!!
Om ni funderar på att bygga ihop en stadig sådan så använde iaf jag 45x195mm som ram, 28x120mm som sittbräda och locket är byggt av 22x95mm. Kostnad utan SCF-licensrabbatten på Bauhause blev ca 500 kr. Inte jättebilligt men då kommer den att hålla bra mycket bättre än de där färdiga modellerna som finns här o där.
Angående trädgårdsjobbet här hemma så har mitt eldrivna sortiment av RYOBI ökad lite oxå.
Har testat alla 3 prylarna och är mycket nöjd. Klart det finns bättre grejer men jag finner dessa väldigt prisvärda.
 
I övrigt när det gäller träning så har det blivit för lite sånt. Tråkigt då jag hållit mig frisk o så men jag skulle vilja springa mer än vad som blir av.
Har förresten ite bjussat er på denna va?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback