bränt ryggen

Idag har jag tränat hyffsat med löpning men det känns inte. Förmodligen för tempot inte var så högt men det har nog blivit hyffsat med km och idag ganska många höjdmeter oxå.
 
Igår var det vilodag och det behövde kroppen efter fredagens distanslöpning till jobbet. En arbetsvecka som innehållit ca 40h med häckklippning har oxå slitit lite på kroppen. Men igår var vaderna rätt trötta så det fick bli lite hemmafix i form av formbygge :-)
 
Där borta står jag med ryggen vänd mot solen. Det känner jag idag. När sara skulle lägga sig igår kväll och kom in i sovrummet trodde hon att jag hade T-shirt på mig. Seriöst ! Då jäklar har solen gett färg på en dag.
 
Dagens träning
Jag joggade upp till storstenshöjden kl 07:45 för att jag och mittellan Pettersèn (nyckelbensbrott) med familj skulle förbereda lite inför ett träningsrace vid/runt storstenshöjden. I strålande sol märkte vi upp banan med plastband och sen kunde vi i lugn och ro invänta oväntat många deltagare (8st) och dessutom blev det publik idag. Det hör inte till vanligheterna på träningsrace :-) Kul.
 
När jag och Magnus gick till det ställe vi kallar serpentinerna så skedde förstås två st krasher mitt framför ögonen på oss. En gick halvbra och en gick riktigt bra (för att vara en krash alltså.)
Här kommer Lotta i en av de första serpentinerna och som ni ser är det ett grymt skönt flow i dom. Man åker som i mjuka skålar. De blir dock tuffare på slutet och innehåller mer sten och rötter och det var där krasherna skedde.
Här kommer Daniel på exkat det ställe där två cyklister kom med lite för hög fart och fick nypa bromsarna och krasherna var ett faktum.
 
Sen åkte vi och badade Nora, Sara och jag och nu är vi lite trötta faktiskt. Mentalt iaf för jag är sugen på att träna men denna vecka har ändå innehållit ca 40-45 km löpning så det får väl duga.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback