anti-semester och 6intervaller

igår var det måndag. Första semesterdagen och jag kunde verkligen inte slappna av. Det kröp i kroppen på mig. Fick massor av saker gjorda under dagen och på kvällen blev det först ett besök av svärfar med flickvän sen spontant åkte några vänner förbi och fikade med oss. Kul!
 
Jag mådde väl något bättre mentalt efter att ha fått bränna av ett Tapout-pass. Kändes att det var länge sen då jag kände mig skitsvag i armhävningarna. Idag är jag inte mycket starkare då passet sitter kvar finfint.
 
Då jag måste sysselsätta mig ganska mkt (ADHD-varning?) så planerade jag redan igår för att starta denna dag med backintervaller i Storstenshöjden.
Jag höll till i den södra backen och körde 5 ggr i liftgatan och den sjätte blev mer till vänster i bild där det står Björnen.
Tog med mina något för långa stavar och bestämde mig redan innan att jag skulle gå första intv. Inte jogga/springa. Det var klokt och trots att jag gick med bestämda steg så kom säkert pulsen upp i 87-89% av maxpuls för flåset var fint men kontrollerat i sista branten. Hade jag nu haft en fungerande pulsklocka hade jag kunnat ge er massa info men här hemma ligger det nu två icke-fungerande Timex-klockor.
Jag gick även gång nr 2 och pulsen och känslan var nästan likadan
Sen sprang jag 4 intervaller till och i alla utav dom så trippade jag iväg försiktigt och det tog ca 25-30 meter innan vaderna började säga " va??? springa?? Du har ju gått hela tiden?" och sen tog det ca 30-40 meter till innan flåset var det som hördes. Ja misstänker att pulsen då borde ha varit uppe på 90% eller mer och sen var det bara att mala på uppför.
Reagerade på en sak och det var hur fort min puls sjönk när jag väl kommit upp på toppen. Jag hängde framåtlutad på stavarna varje gång men aldrig mer än kanske 20-30 sekunder innan jag kände mig fräsch nog att gå nerför. Bra betyg.
Nu sitter jag och googlar/youtubar på en ny pulsklocka och jag hoppas ekonomin finns efter våra semestrar för då blir det en sån här.
 
Förutom backintervaller har jag klippt gräsmattan och målat lite vindskivor, familjeutflykt och plockat hallon, cyklat och handlat glass till milkshake :-)
Gillar att ha mycket om dagarna.
 
Imorgon är det smesterdag nr 3 och tydligen har Sara hittat på en överraskning/utflykt men eftersom jag är uppe i ottan hinner jag väl skruva upp lite brädor på vårt lilla bygge här hemma innan. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback