dålig på att vila

När man har träningsvärk i musklerna så fattar jag att jag behöver vila just de musklerna. Det är ju tydliga siglaer så att säga.
Värre är det att känna efter hur sliten man är efter ett tufft pass.
Ta det där maraton-passet jag gjorde för exakt en vecka sedan. Blev ju jäkligt trött men ändå ovanligt fräsch dagarna efteråt.
I lördags så blev det ju ett nytt trail-pass som blev lite överraskande och onödigt hårt så där bröt jag väl ner min form ännu mer.
Kollade in en sida på POLARS hemsida som hette Trainingload. Alltså en mix av flera parametrar där det visar hur stor träningsbelastningen var. Den visar även när kroppen (i teorin) är redo för ett nytt nedbrytande pass.
Det har gett mig en liten tankeställare om att jag kanske borde sänka farten på mina lugna pass. :-)
 
Nu går det så jäkla bra för datageniet här hemma (jag) att det går tydligen inte ens att ladda upp kvällen Tapout-pass mot polars hemsida. Första Tapout-passet jag genomförde med pulsklocka förresten. Jag körde competion core
 
Blev en fin genomkörare och jag blev så svettig nere i gillestugan så det blev fläckar på trägolvet. Alltås inte bara blöta fläckar utan FLÄCKAR!
Hoppas de är borta imorgon.
 
Appropå imorgon...Brukar ju inte skriva om kommande pass för i denna värld med snabba kast så blir dte ju nästan alltid ändrade planer men...Imorgon siktar jag på att upprepa 10x1000meter intervaller. Törs man spänna bågen och köra dom i 4:00-fart?? Kan ju alltid testa och se hur många man klarar :-) Har ju vilat från löpningen sön-mån-tisdag så förhoppningsvis har man pangpang-ben. Måste kanske muta dom med lite lösgodis på em för jag har haft ett sötsug i flera dagar nu. Det dämpades något nu ikväll då jag klämde i mig två bitar tårta :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback