varde ljus i mitt liv

Jag försöker att inte känna stress här i huset men det är hyffsat mycket saker att pyssla med och då har inte "klippa-gräset-stressen" kommit igång än.
Har cykelpendlat ganska bra denna vecka men jag mosar inte särskilt hårt för det är ju det + extrem vinkel i höften som jag skall utsätta mig för. Tar ca 52 min att cykla till jobbet och tar jag bussen så tar det ca 60 min innan jag är på jobbet. Denna vecka har ju vädret varit grymt bra för cykelpendling och utomhusjobb.
Ta i förrgår morse till exempel. Då fick vi såga ner ett träd på 5 våningen på en innergård. Då var vi säkert populära av alla som befann sig innanför persiennerna :-)
 
Jag har varit försiktig med löpningen senaste två veckorna då min ena vrist sagt ifrån. Är dock sugen på ett imorgon kväll för jag har fått låna två lampor som jag skall jämföra med den som jag både cyklat och sprungit med i flera år.
 
I mitten ligger en av mina Magic shine lampor och denna har nr 808 och skall ha ett ljusflöde på ca 900 lumen. I förrgår stack jag ut på ett kortkort pass med lampan till höger som heter 872 och skall ha ett ljusflöde på ca 1500 lumen. Det var en häftig joggingrunda för på det svagaste läget (av fyra) så var den som en 808 på halvljus. På näst svagaste så var den väl som en 808. På dess näst starkaste så var den grym och hade bra spridning och mycket ljus. Och på maxläget var det så mycket ljus att visset gräs och andra ljusa ytor reflekterade så mycket ljus att det nästan blev jobbigt :-)
 
Tänkte kolla lampan till vänster imorgon som skall ha ett änu större ljusflöde men so sagt är det inte allt utan spridningen är minst lika viktig.
 
Och för någon timme sedan gjorde jag bort mig inför en av grannarna. En kvinna som är två år äldre än mig och "lite rund". Jag har sett henne vanka fram och tillbaka mot sin bil och haft mycket besök av några som jag uppfattar som hennes föräldrar. Därför kändes det naturligt att slänga ur mig frågan " Jaha grattis när skall du ha barn?" till henne när vi passerade varandra mellan våra hus.
-" va jag? Nä jag är bara tjock" svarade hon. Tror jag tyckte situationen var jobbigare än hon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback