Roliga filmer o 3 varv i marka

Idag ville jag ha lite stökig träning inför helgens Ck Ceres challange. Hade siktet inställt på 4 varv i marka men fomen är inte vad den var förr så 3 varv fick duga.
Den stora frågan om valet mellan 26 eller 29 tum?
 
Dagens träning
Mötte upp Tony vid kolubbstugan kl 19 och vi gasade iväg. Jag kände direkt skillnaden mellan 29an och 26an då de senaste passen har skett med de större hjulen. Nu tänkte jag ge min cube reaction en chans och det kändes jäkligt stökigt till en början. Dessutom var utgångsfarten lite hög då jag kände mig lite stressad att ha Tony på hjul. I slutet av första varvet sänkte jag farten lite men tiden blev ändå 19:25.
Här gavs sig Tony och han flåsade fram att hans kulle ta ett lugnt varv o hänga på mitt sista :-)
Jag mosade på och under det andra varvet så märkte jag hur min åkstil från "förr" kom tillbaka och jag kände mig som 1 med cykeln. Jag gillar verkligen känslan i den här CUBEn. Vi studsade runt varv 2 på 19:59 och vid varvningen skrek Tony nåt som jag inte hörde riktigt men inte hängde han på mitt 3e varv inte.
 
Varv 3 var tyngre för här började benen bli lite trötta trots att det inte var max-varv men den jämna o ganska höga farten började kännas. 3e varvet gick på 19:55 och sen fick det vara nog.
 
Nu i dagarna har det varit mycket om Obama som besöker Sverige. Därför....
 
 
Eller dessa två som förmodligen är gjorda av någon med på tok för mycket fritid.
 
 
 
Mer roliga saker finns ju där ute. Jag har t.ex sett den här 3 gånger idag :-)
 
Nähe. Om man skulle samla ihop lite hårdrockskivor för imorgon skall jag tydligen få köra en del traktor i jobbet.
Idag hade man förmånen att få måla lite och trots att det är den 4e september var det bar överkropp som gällde. Nice.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback