Stenhård

Den här arbetsdagen började med en konstig utskällning men jag undrar om det stod rätt till hos personen som nästan cyklade in i släpet bakom firmabilen. Javisst körde jag på en cykelbana men jag kröp fram och stod nästan helt still när det helt plötsligt blev livat bakom kärran och en cyklist kom runt bilen på gräsmattan. Han slog i motorhuven och på min backspegel. Han avslutade med orden "det finns ingen framtid för er svenskar här i sverige".
1: Han tittade väl ända framåt när han cyklade och såg att det var en stor bil i vägen?
2: Han såg och lät väldigt svensk ut själv.
 
Jobbmässigt så lägger vi om en mur med stenar som inte är gjorda för att göra murar med. Den lättaste stenen väger ca 30kg men dom är småfjuttar som man lyfter på plats själv. Sen finns det tunga, jävla skit-as till stenar.
 
Tången sitter runt en sten som håller måtten 22x20x170 cm och med densiteten på 2,65 som granit har så väger den ca 200kg. Ja dom är inte roliga att flytta omkring på så efter att ha bråkat med stenarna hela dagen igår fick vi nog sa till chefen. DÅ helt plötsligt fick vi låna Lundbergarn och en stenlyft.
 
Träning
Vi har kommit in i en period när vi tränar varannan dag här hemma. Funkar väl hyffsat. Igår tänkte jag köra styrketräning så jag packade väskan och for till gymet. Väl där upptäckte jag att jag glömt träningsbyxor. Hade dock fina, svarta kalsonger i nåt konstmaterial så det hade funkat men jag fegade ur. Lite konstigt dock att hade jag varit kvinna hade det bara kallats hotpants. Hade jag varit på badhus hade det kallats badbyxor men jag gissar att man hade kollat snett på mig på gymet.
Istället åkte jag hem igen och gick ner till trainern.
Körde 20/40 intervaller. Två block med 13 st i varje. Tror det var första gången jag körde sånna här och jag visste inte riktigt hur det skulle kännas. Då jag inte läst nåt om dessa intv utan mest sett/läst hur andra duktiga cyklister kör dom var jag "open minded". Samlade dock tid på hyffsat höga watt-siffror och eftersom vilan är dubbelt så lång som arbetsfasen blev det inte särskilt högt flås heller. Kanske bra, kanske inte. Jag fick iaf till ett bra pass tyckte jag. 
Måste dock ta hem min fläkt för det rinner bokstavligen svett om mig efter ca 15 min där nere i bunkern.
 
Nu skall jag gå o lägga mig brevid min sambo. Vad var det hon hette nu igen...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback