1x10+5 x 0.5 + blodvärde

Här hemma dricks det ganska mycket kaffe. Det har vi alltid gjort. Nora har alltid undrat vad som är i kopparna och vi har alltid visat vårt kaffe och hon har fått lukta men självklart aldrig smakat. Nu börjar hon bli två år och vill förstås fika oxå. Häromdagen så värmde Sara lite mjölk till Nora i en espresso-mugg och lyckades ta en underbar bild.
 
Igår lämnade jag ju plasma i vanlig ordning på USÖ och passade på och fråga efter mitt blodvärde. Av ren nyfikenhet förstås. Det var 147 och det klassas väl som normalt men det skulle vara kul och se om man kan boosta det med hjälp av järnrik kost inför nästa tappning. Typ äta smycket spenat, blodpudding, leverpastej mm. o se om värdet blir högre. Kanske kan man inte göra det på kort varsel utan kanske krävs det en livstilsomläggning vad vet jag.
 
Dagens träning
Tog mig upp till klubbstugan idag och satte på Sonic Syndicate i stereon och värmde upp. Körde sedan 10 st en-minuters med lika lång vila emellan på dryga 400watt. De 7 första gick bra. Nr 8 blev 55 sekunder lång och de sista två handlade det om att klara 50 sekunder vilket funkade. Hade naturligtvis hållt hela minuten på allihopa om jag hade sänkt kadensen/effekten men det ville jag inte.
Innan jag startade så trodde jag nog att jag skulle bli illamående av dessa men det kände jag inget av.
Efter 10 minuters återhämtning tänkte jag bränna av 5 st 30 sekunders. Tänkte att 500 watt borde väl funka. Visst gjorde de det och det var dessutom på tok för lätt. De sista 4 blev på ca 625 watt vilket var en större utmaning :-)
Då motivationen inför passet var hög så ville jag lägga till lite styrka efter passet men klockan hade sprungit iväg lite väl snabbt så det blev lite för bålen innan jag cyklade hemåt för att busa med Nora innan hon somnade. Hon lägger sig ju mellan 18:30 och 19:00 så det blir inte mycket tid med henne om dagarna.
 
Imorgon hoppas jag på att jag kan chocka kroppen med säsongens sista skidpass :-)

Kommentarer
Postat av: Sudden

Dags att lära henne röka också så hon kan få en riktig frukost.

2013-03-15 @ 08:58:41
Postat av: ola

:-) stressa inte vad som ändå kommer i tonåren.

2013-03-15 @ 10:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback