möten möten och full fart

Fan va trist det är med tidsbrist och diskution om pengar. När kommer den där lottovinsten egentligen?
 
Idag åkte jag upp i ottan till Kilsbergen för att mäta lite ställen där det eventuellt kommer behövas byggas några broar och spångar till de kommande lederna. Tog bilen till två av ställena men bytte sedan om till lycra-kostymen och trampade runt till några platser. Fint jobb man har egentligen och nu ikväll löste några frågetecken oxå. Tror det kommer bli bra det här.
Hittade en stor Co2-patron på en stig och jag la ut frågan på den stora facebook-gruppen om det var nån som hade tappat en. Tog väl några minuter så var ägaren funnen.
Igår var det ett litet möte mellan några ledare i klubben. Ikväll hade vi styrelsemöte. Möten är egentligen den tråkiga biten i klubbverksamhet. Det har jag alltid tyckt men det är ändå något väldigt viktigt. Särtskilt nu, och särskilt i Almby IK för vi växer och det finns så många viljor. Det gäller att vara med och sålla ut vilka önskemål som ska bli verklighet så vi inte bränner ut oss själva.
Några saker som ska bli av i höst är: Provkörning av ny långloppsbana, klubbens 90-års jubileum, KM i mtb, avslutningsläger för ungdomssidan, en arbetsdag, arbetet med vår pumptrack ska slutföras, 
Saker som jag vill ska bli av. Eget deltagande i Mera Lera 12h, CK ceres challange, en resa till världscuptävlingen i Hafjell och så den där lottovinsten.
 
På eftermiddagen gjorde jag ett riktigt kap. Prutade hårt på en X9 bakväxel och fick istället en XO bakväxel till det nedprutade priset. Dessutom matchade den cubens hjulnav perfekt. Det är ju extra viktigt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback