imorgon får jag min dom

Ouf vad jag jobbade igår. Från kl 06:30 till kl 20:00 och nu var det knappast ett kontorsjobb direkt. Nä under gassande sol skottades det stenmjöl och lades plattor som växlade mellan 15-25 kg styck. Var ganska knäckt när jag landade hemma och gick lite som i koma.
Imorgon blir det halvdag då jag skall till USÖ och träffa en kärlkirurg strax efter lunch. Han och jag skall väl förmodligen komma överens om vad som skall ske med min artärförträngning.
 
26" vs. 29"
Jag har väl i ca ett halvår sagt att jag skall ta med 29 tummarn och 26 tummarn till samma tävling eller bana och jämföra dom vid ett o samma tillfälle men det har fortfarande inte blivit av.
Dock satte jag ju ett snabbt varv i Marka för ca en vecka sedan på TREKen. 17:54 blev det och det var damm-fritt i marken då så att säga. Tror det hade regnat lite nån dag innan men det var inte halt ute i skogen.
 
Natten till idag började det regna ordentligt och det slutade först imorse men jag beslutade mig ändå för att testa ett snabbt varv på CUBE-hojen (26") nu ikväll.
Jag har väl sagt det förut och CUBEN känns, och är, mycket mer kvick och lekfull. Dock märktes det lika snabbt att greppet inte är lika bra som på en 29a. Nu var det ju lite blött på rötter o stenar men anläggningsytan är ju mindre på 26" och det märks verkligen.
Sen är Marka-spåret ett stökigt spår med mycket rötter och små stenar och när man blir trött och inte orkar "bomba" över sånt så märks det oxå att det lättare stannar upp/blir stopp mot småhinder. Dock kan man mycket enklare styra undan/runt hinder då den har en förmåga att inte gå lika mycket framåt som 29an.
 
Jag tänker inte skriva vilken cykel som är bäst för så kan jag inte uttrycka mig. Båda hojarna har fördelar. Båda hojarna har nackdelar. Jag gillar båda två men de passar i olika terräng. Skulle jag åka så fort som möjligt i Marka så skulle nog en 27,5a vara mitt bästa redskap. Men då gissar jag oxå för jag har aldrig kört en sån.
 
Som sagt var det halkigare och blötare idag och jag körde 35 sekunder långsammare i Marka spåret. Känslan var, som väntat, att jag kände mig snabbare i vissa partier och långsammare i vissa. Så var det säkert oxå.
 
Här har ni en liten film från mörksuggan där jag och Magnus passerar ungefär halvvägs.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback