min vän TC

hemma och vabbat idag igen. Det är ganska värdelöst alltså. Man kan ju inget göra och Nora befinner sig ju i åldern där klagandet kommer ut i form av skrik o gråt. Man kan inte fråga vart det gör ont eller hur hon mår.
Någon sa att "när man är sjuk får man äta vad man vill". Det svåra är att Nora knappt äter. Idag försökte jag med pannkakor, sylt och glass. 3 små skedar glass gick ner. Inget mer. Lite kex, några klunkar juice men ett framsteg kom på eftermiddagen när jag kom på att hon älskar popcorn. Det funkade hyffsat.
Det fanns dessutom några kvar nu när jag kom hem efter träningen och de åker ner med den godaste lättölen jag vet
 
När Sara kom hem från jobbet så stack jag direkt till klubbstugan. Hade ställt in mig på 4x4 och testcykeln som inte har varit den vän jag hoppats på de senaste 2 åren för den har ju visat på ett ärligt sätt hur klen man blivit sen man var i form 2010. Nu tänkte jag dock ge den en ny chans och jag tänkte att jag skulle köra 4orna lite safe på 285 watt men efter uppvärmningen kändes det bra så första intervallen blev på 300w. Kändes finfint och pulsen kom precis upp till 90% på slutet. Då visste jag att jag denna vinter blivit starkare :-)
Nöjde mig med 3 min vila innan jag brände iväg nästa intervall. Gick fint och pulsen svarade snabbare och jag låg ca 3 min  över 90% vilket funkar fint. Det är först när det närmar sig 92% och uppåt som det känns mer ansträngt. 4 min vila innan 3e och 5 min vila innan den sista. Det var den enda som var lite slitig men va fan spelade det för roll ett pass som detta?!? Kände att försöka sig på en 5e intervall hade varit att utmana ödet lite så jag varvade ner och körde sen 4x2 min på vår skidträningsgrej :-)
 
Den är inte bäst på marknaden men eftersom vi inte har betalat nåt för den så är den än så länge ganska bra :-)
Slängde lite med vikterna oxå i gymet inför beach 2013 fast Sara tycker nog det är helt i onödan. Min beachbody finns inte längre säger hon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback