Mer träning och glass med pepparkaka

Igår när jag vabbade så gick visst två av det underhållande programmet The gadget show på discovery. Jah har slängt upp filmer förut från dom här på bloggen och här kommer ännu en. Den här leksaken ska jag börja spara till och köpa mig i 40 års-present. Inte för att den är så särskilt dyr men det låter bra att säga så.
ca 13 kg tung, tvåtaktsmotor, impeller. Perfekt!
 
Som jag nämnt tidigare så är ju Nora sjuk men igår kom det ett stort framsteg. Hon började äta. Blev pannkaka till lunch och jag ville ge extra energi och provade en ny glass från Sia med pepparkakssmak. Jag tyckte den var god men Noris är känslig för bitar ibland och uppskattade inte de små  delarna av pepparkaka i glassen.
Men hon åt mat iaf vilket hon fortsatte med så hon blev snabbt friskare.
Idag skall jag åka o jobba på kontoret och morfar/svärfar och Sara skall dela på ansvaret för Nora. Imorgon får det bli dagis för henne.
 
Gårdagens träning
Kunde lika gärna ha vilat igår och klämt ur mig ett bra pass idag när jag ändå skall till klubbstugan men med min rastlösa kropp som vill bli duktig på löpning, cykling, boxning, skidor mm så blev det ett löppass i ca 10-11 minusgrader. Tyckte det var lika bra att använda min ansiktsmask då jag ändå äger en.
Är fan snyggare med masken på!
 
Blev dryga 12 km på ca 60 min. Snittade 4:54min/km och totalt under passet körde jag visst 13 min på puls mellan 90-95% av max. 40 min mellan 78% och 90% så det gick tungt om man ser till fart o puls. Var iofs rätt varm på överkroppen vilket man kan ana på bilden vilket kan ha höjd pulsen lite.
Men ändå...Sopa! 
 
Ikväll är det klädmöte i klubbstugan, öppet för alla medlemmar. Fika, nyheter från KALAS och eventuellt träning för min del då.
Vila fredag för att ladda inför Touren från thesufferfest.com. De släpper snart en ny film och jag som inte kört igenom alla deras nuvarande än. Fast det förstås..De gör jag ju på Touren :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback