första distanspasset på evigheter

Igår fick jag nåt slags spontant infall och sa till Sara " jag bjuda dig på middag ikväll på valfritt ställe"
När hon svarade kom en våg av ångest då hon valde ett av stadens bästa men samtidigast inte det billigaste stället. Sara bokade snabbt bord och vid 17:30 var vi där.
När vi satte oss ner noterade vi ett mellandagserbjudande 2 för 1. Varmrätt och efterätt för halva priset. Taget!
Jag åt smörstekta rödingfilèr och Sara tog en grillad biff. Som efterätter tog jag chokladtryffeltårta med krispig botten och Saris tog vanilj och yogurtparfait. Till min rätt fick jag rårörda hallon men de åt Nora upp.
Hela kalaset för oss båda kostade 275 kr :-) och för er som tycker det låter lockande att prova det så gäller det ända tills imorgon.
Jag unnande mig även en 4 cl Tallisker whiskey men när notan skulle betals så glömde de visst bort den. Tackartackar.
 
Igår hade jag väl vilodag...
Hade tänkt att jobba lite vid kontoret och mest slöa men lillasyrran hörde av sig och ville träna innan hon åkte hem till Stockholm. Jag och Nora hängde med henne på en milsrunda i lagom skönt tempo. Iallafall om man knuffar en barnvagn framför sig. Ca 5:30 fart.
 
Idag på förmiddagen tänkte jag få min pendlarcykel att återuppliva gamla minnen från den tid då den dög som vintercykel. Växlar och bromsar är under all kritik och det mesta på den är ordentligt slitet. Och det sägs att ett distans pass under 3 h inte är ett distanspass så frågan är väl vad jag egentligen gjorde i nästan 2,5 h idag? Försökte hålla hög kadens och körde lundby, kåvi, närkes kil, frösvidal, garphyttan, vintrosa, gamla E18, berglunda. Cykeln fungerade ganska bra men så kan ju jag med tekniken att växla tre ggr uppåt för att få EN lättare växel. Sen får man släppa 2 ggr på vajern för att undvika ett onödig friväxel. 
Klädde mig lite fel som jag lätt kan skylla på orutin :-) så genomblöt och ganska trött (men på ett skönt sätt) kom jag hem och fick en bit ungspankaka tilldelad direkt i hallen. Fint dä!
 
Hoppas jag orkar ta mig till Örebro boxningsklubb ikväll för att testa deras träning i fortsättningsgruppen. Lär ha duktig träningsvärk på lördag då jag skall till velodromen i Falun.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback