x antal fystester. Alla förbättrade sig

Jag hjälper ett antal individer med träning. Det är inget nytt för det har jag gjort förut. Jag har alltid tyckt det har varit kul att se hur folk utvecklas och blir bättre och när det kommer till en sport som både jag och dom jag hjälper gillar så mycket så blir allt mycket roligare.
I slutet av nov gjorde jag ett utgångstest på några, mitten dec på en annan. De har tränat olika mycket och på olika sätt men med ibland rätt små skillnader efter deras olika förutsättningar. Idag var det ett mitten-test för att kolla hur den första delen gått. Testet är ett utformat av mig och är så enkelt som en trappa med motstånd som blir tyngre o tyngre och tillslut ger man upp eller inte lyckas hålla kadensen. Detta sätt som jag kör på är säkert inte det mest optimala sättet att köra ett maxtest på men det är lite skitsamma då det viktigaste är att man gör likadant på uppföljningstesterna vilket vi nu gjorde idag. Detta gäller även mig själv men jag är nog den som tränat sämst strukturerat av allihopa.
ALLA hade förbättrat sig. Nån lyckades hålla ut 30 sekunder längre och en annan i hela 2,5 min längre. Det är ganska stora skillnader på 2,5 mån. Nu finns det flera parametrar att imponeras av än bara dessa.
 
Jag själv höll ut ca 1 min och 3 sekunder längre nu och jag har ju inte ens spetsat till min egna träning än. Ska bli kul det här. Det som gör mig mest besviken är att jag har så dålig moral att jag inte lyckats gå ner i vikt. Jag är svag för sötsaker, öl och äta gott. Att jag dessutom sitter still på kontor varannan vecka gör säkert inte det bättre. Nä där får det bli en skärpning.
 
Efter den förmiddagen så åkte vi och köpte en ny vagn till Nora. En likadan modell som den som blev snodd fast i annan färg. Vi köpte ju en för några veckor sedan som var billig men det märktes ganska snart varför. Den modellen var ganska kass. Nu är vi nöjda och den billiga vagnen är till salu här på blocket. Läser du det här kan jag ge dig bättre pris än vad som står i annonsen. (snål-Sara)
 
 
Lite suddig men med tanke på hur dålig jag är med dagsfärska bilder så får ni vara nöjda med den.
 
Imorgon skall kroppen chockas. Skidstaffett i Kilsmo. Endast 3 km men det lär ju bli fullt ös. Jäklar det skall stakas! Mina två lagkamrater är svärfar och min egen farsa så lagnamnet är påhittat av mig ur Noras synvinkel. Vi skall heta: Pappa, morfar & farfar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback