ont i benen, tack sufferfest

Klarade att ha vilodag i onsdags. Grattis Ola!
 
Igår var det dock tvärtom. Dubbla pass till Sufferfest framför storskärm i klubbstugan. Vi var 10 tappra krigare som började med filmen There is no try som har en intervall-stege som ser ut så här: 
  • 7:00 Warm-up
  • :15×4 – each 15 seconds gets faster
  • 1:00 recovery
  • :30×4 – each 30 seconds gets faster
  • 1:00 recovery
  • :45×4 – each 45 seconds gets faster
  • 1:30 recovery
  • 1:00×4 – each 1:00 gets faster
  • 1:30 recovery
  • 2:00×4 – each 2:00 gets faster
  • 2:00 recovery
  • 1:00×4 – each 1:00 gets faster
  • 1:30 recovery
  • :45×4 – each :45 gets faster
  • 1:30 recovery
  • :30×4 – each :30 gets faster
  • 1:00 recovery
  • :15×4 – each :15 gets faster
  • 4:00 Warm-down
Den var förstås jobbig och Ola Hellström kan fan inte smygstarta utan brände mig lite ganska tidigt och i den 8 minuter långa intervallen i mitten så handlade mycket om att orka hålla 200watt för min del. Svag återhämtning men ändå hålla snurr på benen. Blev även lite smygvila :-)
Vid flera av intervallerna låg jag mellan 90 och 95% av maxpuls vilket var ett mål för mig redan innan. Villa smla tid där uppe i det fönstret.
 
Efter denna film så fyllde vi vattenflaskor och gjorde oss redo för den avslutande filmen. Den film jag har nån slags hatkärlek till. Revolver.
Den är ganska enkel i sitt upplägg:
Den här filmen är en sån muskulär plåga för mig. Mina ben gör ont på slutet och idag...Idag hahahaha ja jävlar vad jag skulle ha varvat ner och strecthat igår efter dessa pass för jag stapplar omkring och har plågade ben idag.
Blir fint med en kontorsdag idag.
 
Med uppvärmning, nedvarvning och allt igår så snittade jag på 153 i puls och det är 83% av max. Skulle ha gjort markeringar på klockan så jag kunde ha haft snittpulser under intervallerna men jag ser ju att jag tagit i iaf.
Sa nån vilodag idag? Japp.
 
På söndag skall jag chocka kroppen och köra skidor. Max i 3 km!
 
Sitter på kontoret just nu, fredag morgon, och lyssnar på bandit och skall börja jobba. Ha en fin fredag och en trevlig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback