4x4 + VAB

Igår köpte jag den norska tidningen Terrengcykkel. Det var ett reportage från svenska fjällen, Sylarna, men oxå ett från schweitch där det var helt otroliga bilder från Gemmitpasset. Där finns en sträcka som används av både vandrare och cyklister. Den har ca 925 höjdmeter på 3,5 km. 
Hittade idag två filmer ifrån det stället. Den första är kort men håller bättre kvalitè än nr 2 men o andra sidan är film nr 2 jäkligt cool.
 
 
Efter styrelsemötet igår så satte jag mig på testcykeln och brände av ett klassiskt 4x4. Förr hade jag ångest inför dessa men kanske berodde det på att jag körde mer pulsbaserat då och ville mosa upp pulsen över 92-93% i varje intervall. Numera kan man köra stadigt efter watten hela tiden. Borde inte haft bra ben efter helgen tokiga löpning så det mest förväntade var nog att jag skulle skriva om hur dåligt det gick men tvärtom. Det gick skitbra. Tänkte på vilka siffror jag kunde klämma under våren 2010 och nu är jag fan inte långt därifrån alltså men mästare i bloggning och testcykel är ju skitsamma. Det är till våren det visar sig hur stark man är men det kändes iaf skitbra. Kunde köra på ca 10% mer nu än i dec vilket är kanon och då tycker jag inte jag har höjt träningsnivån särskilt mycket. Detta var nog ett bevis på en liten formtopp efter Tour of Sufferfest.
Det infann sig en annan tanke oxå. Oftast svarar kroppen skitbra precis innan man blir sjuk oxå. Och eftersom NOra har haft hög feber några dagar och dessutom kräktes i min famn strax innan jag åkte till klubbstugan så tänkte jag " jaha nu blir jag till slut sjuk" men jag drack 3 små klunkar single malt när jag kom hem och mår som en prins idag :-)
Livets vatten!
 
Idag är jag hemma med Nora och uthärdar ett marathon med Teletubbies. Blir väl hemma imorgon oxå och börjar känna mig stressad över projektet Kilsbergstramp. Tur jag jobbade igår iaf för då var det ett viktigt och givande möte med länsstyrelsen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback