feberfrossa och skräckfilm

Allt började i förrgår. Direkt när jag tog av mig tröja och jeans för att gå till sängs så började jag frysa, rejält. Då visste jag att det bara var att ställa in sig på en natt med feberfrossa och så blev det.
Därför gick hela gårdagen i slowmotion. Min enda utflykt utanför lägenheten blev på cykeln ner till affären och inhandla alvedon.
När jag ändå var ute så kom jag och tänka på att en film som jag längtat efter att få se äntligen hade släppts på dvd. Lite slumpartat snöade jag in på the Conjuring för nån vecka sedan. Jag gillar normalt inte skräckisar men när denna var baserad på ett verkligt fall av övernaturliga fenomen och personerna i filmen lever än idag så kände jag mig TVUNGEN att se den.
Här har ni trailern:
 
 
Vill ni veta mer om detta kan ni goggla eller söka på youtube om Ed och Lorraine Warren. En nördig film-grej är att Lorraine Warren är med i filmen som publik på ett ställe.
Här är hon till vänster och sin skådespelare till höger.
 
Om ni precis som jag gillar lite övernaturliga saker som andar och demoner tycker jag ni skall denna för detta är ingen klassisk skräckis där man hoppar till av plötsliga saker som flyger fram mot tv-rutan.
 
Jag hyrde en film till av en av mina favorit regisörer nämligen Zack snyder (300, sucker punch, watchmen mm.) och det var hans senaste film. Superman, Man of steel.
 
Denna film imponerade inte. Det snyggaste i filmen ser ni trailern här ovanför och det berättas en hel del intressant om hans barndom och vad som skedde med planeten Krypton men i övrigt...Nej tack.
 
Min feber är nästan helt bort idag men jag är inte helt 100. När jag sjuknar in så blir det tydligt att moralen angående maten sjunker rejält. Igår blev det t.ex lösgodis och pizza.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback