Sabaton är min livboj

Nora, det lilla charmtrollet, hade slagit sig på dagis igår. Hyffsat ordentligt och jag ångrar att jag inte tog en bild på henne då. Nu ser det inte lika blodigt ut och särskilt inte om man mosar upp mat i ansiktet heller
 
Som traditionen följer så har det blivit ganska mycket inför kumlacrossen så jag plockar ut en semesterdag imorgon som bli allt annat än semester.
Jag sitter nu och försöka få ner alla saker som florerat i huvet på mig de senaste dagarna om vad som behöver/måste göras imorgon.
Fick en otrevlig nyhet igår om att det bygge som pågår vid Djupadalsbadet i Kumla har krånglat lite så vi måste dra om banan lite. Kanske blir det till det bättre men det vet ju först efteråt. Gillar dock inte att ändra planerna så här nära inpå.
Skall infinna mig kl 8 i Kumla imorgon och klockan blir säkert 8 på kvällen innan jag åker därifrån oxå. Dock skall jag vara inne i Örebro mitt på dan.
 
Några som imponerar är dock alla samarbetspartners i Kumla. Kommun, företag och andra. De har koll, de bryr sig, de kommer ihåg. Blev uppringd av parkansvarige idag och det ska fixas lite för oss imorgon. Han som har koll på badet är ledig men sa att jag kunde ringa närsomhelst om det hände nåt så kunde han guida mig på telefon, kommunfolk som sprider vårt budskap om cx på egen hand och mycket mer. Kumla är bra och vår cx-tävling kommer nog aldrig att hamna i Örebro.
 
Har suttit vid datorn några timmar nu, Sara har kollat på matlagningsprogram på tv:n. Märker hur lugn jag blir när jag har klipp från sabaton på samtidigt. Längtar som fan till 15e december då de gästar Örebro
 
Jag längtar verkligen efter Kumlacrossen, tro inge annat. Jag gnäller inte här för jag brinner ju för denna tävling även fast den är kämpig emellanåt.
Imorgon kväll skall jag ta en fet whiskey och kanske bjuda Oscar på en oxå då han kommer hit och skall sova hos oss inför sitt speaker-uppdrag.
 
Nähe. God natt. Hörs på söndga kväll eller möjligen på måndag.
 
Ps. startlistor ligger ute på almbyik.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback