SvD hjärta cykel

Förra helgen gjorde Svenska Dagbladet ett reportage om Alexandra Engen. En något gammalbild då hon körde på en fin CUBE hoj men va fan. Ett litet fel när det gäller cykel i tidningsammanhang.
Igår fick Gustav Larsson en helsida och idag var det nästan ett helt uppslag om Emma Johansson. Fan vad nöjd kund jag är alltså. Det kostar lite grann att ha helgprenumeration men jag tycker det är värt det. Särskilt nu.
Då kan man börja planera Rockstad Falun lite då när de har skissat fram ett spelschema.
Blir ju flera grymma band varje kväll.
Fre: Nocturnal Rites, The unguided, Amarathe
Lör: Danko JOnes, Iced earth, engel
sön: Bäst att spara sig till Sabaton :-)
I fredags träffade jag två gamla klasskamrater på krogen. Inte slumpartat direkt för det hade vi ju bestämt. Kul att prata ikapp de typ 100 åren sen vi sågs sist. Det som dock fick mig att känna mig gammal var hur jävla dyr ölen är ute på krogen. 62 spänn för 50 cl!!
Nåja. Kanske var det den dyra ölen som gjorde mig seg under förmiddagen igår. Jag sprang den sista biten till en av saras kompisar som vi hälsade på igår. Sara o Nora körde skrotis och jag fick väl springa ca 6 km. Brände av 4 st 30 sekunders och fick ett fint driv i stegen hela intervallerna. Pumpen jobbade hårt (mot de sista dropparna alkohol??) för det noterades väldigt höga siffror för att vara så korta intervaller. Avslutade passet att springa lite obanad terräng för att få lite skogsteknik.
Dagens träning
Har avverkat ett kvällspass på 13 km där jag fick in 4 högintensiva intervaller. Även idag hade jag ganska lätt att få upp pulsen. Kunde ligga på och mosa ganska lätt på 94-95% av maxpuls. Körde intervallerna på stig, motionsspår och den sista på asfalt. Brände enligt pulsklockan 614 kcal. Hoppas på MINST det för vi har fikat en del på eftermiddagen :-)
Ska nog få till ett sista tufft pass på onsdag eller torsdag innan säsongens först löpartävling nästa helg. Då blir det 21 km terräng. Gött mos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback