(wo)Ola från jarsoom

Ikväll gick jag själv på bio. Jag var nästan själv i salong nr 1 oxå och den tar väl ca 250 pers iaf? Det lustiga var att det var en premiär oxå. På filmen John Carter. När jag ca 15 min innan filmen skulle starta så fanns det 225 platser kvar i salongen så förmodligen gör denna film en riktig kassaflopp här i sverige.
Djuret på bilden är en sexbent hund. Jävlar va fort den kunde springa :-)
Det svämmar nästan över med biocheckar här hemma och jag har "missat" en del filmer på sistonde så ikväll passade jag på. Strax innan den skulle börja så blev jag lite osäker på vilken kvalitè den skulle hålla. Jag är inte mega-imponerad över 3D-tekniken och just John Carter är en sån film jag hellre hade sett i vanligt format.
Recension
Den var bra. Riktigt bra.Inte så där så man blir alldeles upptymd och berörd men grym underhållning och den är upplagd på ett bra sätt.
Sen så får man självklart vibbar från andra filmer som gladiator, avatar, star wars m.fl men det sjuka är att denna historia skrevs i början av 1900-talet och har varit till grund för många mordernare historier som t.ex blixt gordon.
Den kvinnliga motspelerskan var skön att vila ögonen på men varför skall de vara så perfekt sminkade efter ett krig mot rymdvarelser?
Filmen började bra och fick en fin vändning på slutet (utan att avslöja nåt för er)
Värd att se. Dagens rubrik fattar bara de som sett filmen.
Igår var det upptaktsmöte i Ljungstugan för alla cykelintresserade.
Vi var 35 pers där! Fasiken va kul med så många. Vi pratade om regler, licenser och lite framtid för mountainbike i Örebro. Ser lovande ut för 2012 för det kommer att hända så mycket.
Dagens & gårdagens träning
De är ganska trist att redogöra för dessa träningar.. Igår joggade jag hem efter mötet och lämnade kvar de kläder jag hade på miig när jag kom till Ljungstugan.
Idag joggade jag med Nora i joggingvagnen och hämtade hem kläderna. 5,8 km igår och ca 12,5 idag.
Hoppas på ett intervallpass imorgon på cykeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback