tjurskallig träning

Idag har vi inte gjort mycket men ändå fått massor gjort. Jag o Nora alltså. Det märks att man har kommit en bra bit in i pappaledigheten nu för det planeras in mindre o mindre.
Dagens äventyr
Morgonpromenad vid kl 07:30
mellis 9:30
åkte iväg med en motordel till farsans skogsmaskin kl 10:00
Hon sov vid kl 11
lunch vid kl 12 som direkt spyddes upp. tur att haklappen tog allt.
Mer sovande
ett ordentligt stort mellis vid kl 15. Mosad banan, gröt, apelsin och fruktpurè.
Sen kom en illamående Sara hem.
Då dividerade vi lite om vad jag fick/kunde träna idag. Blev löpning från dörren så att säga. Jag hade idèer på både gymet och kvarntorp men då Saris inte mådde bra så fick det bli lite effektiva 4or.
Dagens träning
Kassa ben som egentligen borde vara skitpigga. Pulsen svarade finfint iaf men inte blev det nåt hastighetsrekord inte. Första fyran gick förstås snabbast. Jag tänkte att " idag skall jag hålla igen och inte bränna mig". Jag väntar fortfarande på den dag det kommer att funka.
1a fyran: 
Average speed
17.08 km/h (3'30 min/km)
Duration
0:03'00.2
Peak heart rate
172 bpm
Average heart rate
167 bpm

Första "fyran" blev en trea för benen var tunga och jag erkände för mig själv att jag höll på att bränna mig. Kompenserade med 5 min jogg innan den andra 4an kördes.
Nr 2:
Average speed
15.69 km/h (3'49 min/km)
Duration
0:04'01.3
Peak heart rate
173 bpm
Average heart rate
165 bpm
Här blev det lägre hastighet men så var det oxå en liten liten höjd just där som sänkte farten liiite. Snittade på nästan 92% av maxpuls.
4 min "vila" sen intervall nr 3
Average speed
15.99 km/h (3'45 min/km)
Duration
0:03'36.2
Peak heart rate
175 bpm
Average heart rate
166 bpm
Lite högre fart, lite bättre puls.
sista vilan och benen började kännas bättre så för att straffa mig själv för att jag kortade ner intervall nr 1 så tänkte jag köra en längre, avslutande intervall.
Average speed
14.78 km/h (4'03 min/km)
Duration
0:05'58.9
Peak heart rate
173 bpm
Average heart rate
166 bpm
6 min med liknande pulssiffror som intv. nr 3 men med en lägre hastighet men det var väntat då jag "smygstartade".
Tung i benen men nöjd över passet joggade jag hemåt.
Lite nöjd över passet hörde jag av mig till en löpare i Örebro AIK på sms med mina siffror. Precis som tidigare kontrades det siffror tillbaka att han sprungit typ tusen ggr fortare på hans senaste pass.
Då behövde jag bara tänka på den där gången jag cyklade mtb med honom så blev jag nöjd i sinnet igen :-)
Annars då?
Jo att Nora kräktes på lunchen hoppas jag var en slump. Nu ikväll springer dock Sara till toaletten och kräks lite då o då så vem vet hur resten av denna vecka blir.
Efter mitt pass har jag druckit blåbärssoppa (för både återhämtning och för magens skull) och snart skall jag hälla upp en whiskey åt mig. Som vasaloppet fast roligare och utan snoret.
Nu fick jag inte ihop det med dagens rubrik men jag mår bättre mentalt nu efter att ha fått blåst ur kroppen lite.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback