jävla gubbar!! De är så hårda!?!

Förhandlade till mig att få sticka hemmifrån ikväll med några äldre män (gubbar?) och umgås i mörkret. En cykelmekaniker, en läkare och en VABbare.
Jag var yngst i kvartetten som ibland kallar sig själva för prostata-gruppen. Undra om det är slumpen eller åldern som gör att det oftare o oftare är en läkare med när vi kör? :-)
Vi hade inte umgåtts längre än några minuter innan sexskämtet haglade men under passets gång var vi något seriösare och pratade relationer och åldern på våra syskon och respektive. En hade en fru på 38. Låter otäckt gammalt :-)
Vi har väl lovat (för varandras husefrid) att inte avslöja exakt vad vi pratar om men säg så här: Vi behöver prata av oss.
Vi körde den superkända avslutningsrundan i skenet av våra pannlampor. Den var hyffsat uppkörd av enduromotorcyklar men det var nästan bara bra för de hade gjort rivmärken på de större isfläckarna så man tordes köra över dom.  När det gäller stigcykling så känns kroppen bra och framförallt cykeln. Idag när det var så mkt frusna ojämnheter så upplevde jag hjulen som flexiga. På ett bra sätt. Inte så styva, stötiga som de Mavic eller fulcrum-hjul som jag har närmast att jämföra med.
På några ställen skedde det fartökningar. Cykelmekanikern stod väl för nån och jag var inte oskyldig till en annan.
När vi äntligen nådde Lillåns motionscentral så trodde väl jag att vi skulle rulla hemåt men det var då det riktigt intensiva började. Det trissades till spurt. Inte en eller två utan blev det inte 5 eller 6 spurter?? Jag klämde iaf till på två av dom och efteråt var syran ordentlig i bena och detta pass sitter nog kvar imorgon.
Kul. Intensivt och roligt.
Ett perfekt pass alltså.
Ni glömmer väl inte cykelmötet i Ljungstugan imorgon Torsdag kl 18??

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken tur att du inte har en sådan där otäck gammal fru :) Över 35 år...vem vill ha en sådan gammal hagga? =) ;)

Postat av: ola

:-)

2012-03-09 @ 08:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback