Distanslöpning 20km

Hängde med Örebro AIK idag. Hade kollat på deras hemsida att de skulle köra en sväng som faktiskt passerar precis utanför vårat hus så därför var jag lite taktisk och fick skjuts av Sara i skrotis imorse och sedan klev jag av träningspasset hemma.
träningen
Hastigheten på deras distanspass är rätt skön trots att det nu går lite fortare än när jag hängde med dom första ggr i höstas. Pulsen börjar nere på 130 ungefär och stiger långsamt och efter nån halvtimme ligger jag ca 20-25 slag högre. Vet inte om det är kroppsvärmen eller vätskebristen (eller en kombo) som gör att pulsen stiger ännu mer efter nån timme för hastigheten är konstant. Idag kändes benen bättre än för 2-3 veckor sedan när jag väggade vid 17 km. Idag så var dock träningsvärken från torsdagens gym den värsta motståndaren. Hade smörjt in benen med liniment både igår kväll och imorse men de smärtar fortfarande hyffsat när Nora klampar omkring på dom eller om jag måste böja mig ner och lyfta upp henne från golvet.
När vi passerade här utanför så hade vi kört ca 20 km på ganska exakt 90 min.
Kändes gött att vara så nära duschen, recoverybaren, en kall öl och mina kära.
resten av dagen har vi promenerat och fikat. Inte illa det heller.
Idag somnade inte Nora förrens kl 20 så förhoppningsvis betyder det en timme extra imorgon bitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback