snoraktigt

Då var det dags igen tydligen. Sjukdom. Och då har inte Nora börjat på dagis än.
Lite skönt att kunna klassa sig sjuk ändå. Jag hatar verkligen det där mellanläget när man bara är osäker på om man kan träna eller inte. Det gröna snoret igår morse var ett tydligt tecken på att kvällens halvmara skulle skita sig.  Så mycket snor som det rinner idag gör att jag faktiskt börjar tvivla även på Vansbro terrängmarathon som går på torsdag. 
För att speeda på detta nederlag så köpte jag det kosttillskott som jag har högst förtroende för. Mivitotal. Nu gör ju inte det att kroppen gör en helomvändningen för vissa vitaminer och mineraler måste ju byggas upp under en tid men nu tänker jag fortsätta med det tills i vinter. Vill inte kasta bort fler tränings/tävlingstillfällen.
Vansbromaran förresten var/är ju ett för mig ganska viktigt delmål inför Vertexmaran den 11 aug. Hoppas jag och familjen kan göra en utflykt på torsdag.
 
Fick ett telefonsamtal i torsdags som rörde om i skallen. Igår på jobbet stod jag mest och vattnade den färdiga gräsmattan som vi hade anlagt dagen innan och då står man lätt och dagdrömmer och det gjorde jag verkligen. 
Angående jobbet så slutar vi egentligen kl 13 på fredagar men vårt jobb drog ut på tiden en timme till. SEn åkte jag direkt och hjälpte en bekant och såga av ett omkullfallet träd. Det var ett gammalt äppelträd och fruktträd är hårda att såga i så efter 2 kapningar struntade jag i den sista och tredje kapningen och rullade iväg den tunga stammen. Det gick fortare. 
 
Lite senare på eftermiddagen så gick Nora och jag och Sara på stan. Mivitotal, lite spontana ölsorter och sen smet jag iväg till Jack & Jones. Det var länge sen jag shoppade där och igår var det inte bara rea utan jag kunde dessutom shoppa för de kuponger jag får när jag lämnar plasma. 2 shorts och 2 T-shirts för 299:-, fast i kuponger.
 
Längtar mer och mer till Falun. Bandet Nocturnal Rites skall jag definitivt se. Det har jag bara gjort en gång tidigare och då var det grymt bra.
 
 
Sara och jag är ganska spontana av oss. Igår fick vi en spontan inbjudan av några som vi känner lite grann. Det utlovades mat, whiskey och övernattning ikväll. SÅNT där är så jäkla kul! ja whiskey alltså :-) nej men att spontanbjuda bjuda folk och att de inte har något inplanerat då jag tycker det verkar som de flesta har almenackorna fulla.
Så i em är det finskorna på (ska man chocka med kostym?), Noras rese-säng och sen lufta skrotis några mil.

Kommentarer
Postat av: Malin

Behöver du mer mivitotal har jag två oöppnade flaskor hemma, jag äter ju bättre grejer ;)
Du får fasonen se till att bli frisk!! Ha det så trevligt ikväll o drick inte för mkt Whiskey så du bryter ner kroppen mer :)

Postat av: Malin

Tfn stavar lite som den vill, fasiken var det inte fasonen :)

2012-06-30 @ 09:10:39
Postat av: Malin-Charlotta

Hej Ola!

Håller med föregående talare, drick inte för mycket whiskey :)

Ang min tatuering och katten som du frågade om, så fanns den där några år tidigare än trädet. Det var min första. När sedan trädet skulle på plats föll det sig naturligt att låta katten få sitta uppe i toppen som en liten beskyddare. Kul du frågar vad den tittar på, för jag har aldrig tänk på det viset... :)

Önskar du kryar på dig nu, inte långt kvar till ditt lopp!

2012-06-30 @ 10:30:50
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
Postat av: Adde

ingen bra ide att du tränade tidigare i veckan då du inte var 100%.
Vila 2 dagar då och du skulle vara frisk nu...

2012-06-30 @ 18:35:59
Postat av: Ola

Ja det hade ju varit idiotsäkert. Not.

2012-07-01 @ 00:23:34
Postat av: Adde

Självklart inte idiotsäkert men mycket sanolikt, aldrig bra att träna med en infektion i kroppen.
Men också svårt att avgöra var gränsen går, man vill ju inte missa ett träningspass i "onödan"

2012-07-01 @ 08:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback