nationaldagsracet

Ouf vilken dag. Bäst att starta med att berätta om gårdagens träning.
Jag ville få till ett kvalitètspass igår. Jag tycker jag är ganska uthållig på löpningen men jag saknar en bra löphastighet. Därför blev det ganska korta intervaller där jag försökte hålla ett bra tryck hela tiden. Startade med 5 st 1-minuters med 3 min joggvila emellan. Gjorde en pause innan jag körde 4 st 30 sekunders fast inte med maximalt tryck i löpsteget utan bara som en ordetnlig fartökning. Blev ca 13 km totalt.
Dagens propagandatävling.
Som ni ser kom jag inte upp på pallen. Har för korta ben för att komma upp. Eller för svaga.
Det finns mycket att berätta om denna dag men jag börjar med tävlingen. Vi hade två olika barnklasser, en senior/motion, en damklass och en tävlingsklass. Totalt antal startande idag var 65 st!!! fasiken vad roligt.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Det är roligt att jobba med mtb nu här i stan för det händer så mycket och det är så många som är intresserade av det.

Mitt egna tävlande.
Jag skulle inte bränna mig idag. Tog aldrig täten, höll igen, lade mig på hjul på första varvet och på de tekniska partierna fick jag till och med frihjula ibland. Trodde detta skulle gå ganska bra. Detta var dock på det första varvet av 6 som vi skulle köra i tävlingsklassen. På utgången på varv 2 är jag klok nog att släppa iväg tättrion bestående av Magnus, Mattias B och Emil för deras tempo var för högt för mig. Det insåg jag. Dock gör jag det för sent och jag börjar notera den svidande känslan i benen. Fasiken vad jag alltså drog mig tokstum utan att ens märka det. Men det är ju lite av mitt signum.
Det är först på det sista varvet som det börjar släppa och jag kunde ta in lite på Daniel som hade passerat mig. En annan som oxå passerade mig var Mattias Wengelin som precis som förra gången startade 90 sekunder bakom oss. Jäklar vad han kör!
Mina luftrör rosslar, mina ben är slut. Jag fick mig ett grymt cykelpass. Det Sara och jag har pratat mest om här hemma nu ikväll är att vi saknar trycket i pedalerna men besitter bra teknik. Hon blev ordentligt hindrad på stigarna när damklassen körde samtidigt som den stora seniorklassen (27 st).
Vi är båda trötta men glada över vilket toppenbra dag detta var. Det blev den för att det är så många som hjälper till när man frågar.
Om jag spinner vidare på just detta så hade vi styrelsemöte tidigare på dagen. Även här så har vi nu en ordentligt driven och bra cykelstyrelse. Vi skapar en hel del och kanske är det just därför vi fått igång ungdom och vuxensidan så bra. Vi avverkade många punkter på ovanligt snabb tid. Kanske var det för ordförande (typ jag) ville börja förbereda inför tävlingen :-)
Små anekdoter från dagen
När det var 5 min kvar till damernas start sprang Sara på toa. Jag missade när hon kom tillbaka så när det är dags för dem att starta så säger jag bara KLARA-FÄRDIGA - KÖR. När vi kom hem nu ikväll berättade hon att hon precis hade kommit in i startfältet och knäppt hjälmen innan mitt startskott gick.
En annan rolig sak var när en person (vill absolut inte hänga ut någon men här är en länk) hade lite bråttom iväg efter sin målgång så han tog sin son och satte sig i bilen och åkte från platsen. Nu var det bara så att han hade haft med sig två söner till tävlingen. Han åkte alltså ifrån hans yngsta son på ca 3-4 år. :-) Tur han upptäckte det innan han kom hem iaf. Sånt brukar väl inte uppskattas har jag hört.
Imorgon skall jag jobba. Dessutom är det vilodag :-) Nora fyller 1 år och vi skall hjälpa henne att öppna paket. Vi har köpt henne en gunghäst men säg det inte till henne :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback