pissben i mossen

Då har årets andra mosslöpning genomförts. Fick sällskap av den imponerande starka jobbarkompismats. Han var starkast även idag. Sen klubbkompisen Håstis som bubblade av ursäkter och viktökningar hela bilresan dit men höll hyffsat jämna steg med oss andra.
 
Här står vi efter det första varvet av 4.
Jag hade verkligen pissben på den första intervallen. Fick gå flera bitar samt ställa mig och strecha vaderna en gång. fattade inte varvför då vi värmt upp ca 20 min och allt kändes bra då. Tänkte om det var den kassa lunchen eller om dagens arbete ( 8 h häckklippning) kunde vara orsaken. Som tur var lossnade det på resterande intervaller.
Ingen vet hur långt varvet var men det tog oss ca 13 min/varv. Jag snittade runt 90% av maxpuls på varven.
 
 
Här ser ni det irriterande avstånd som mats skaffade sig i början av varje varv och det var bara på det fjärde varvet som jag lyckades täppa luckan på slutet.
 
Hoppas jag hinner upp dit och köra ett sånt här pass till innan AXA.
 
Nu skall jag förbereda väskan inför morgondagens arbete. Direkt efter jobbet skall jag besöka mitt favoritfik nämligen plasmagivningen på USÖ.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback