jag som besegrade trappan onödigt många ggr.

 
 
Ingen Voeckler eller kekke direkt men jag gjorde det. Körde "vi som besegrat trappan" idag. Ingen tävling utan mer ett jippo men va fan. Nummerlapp och mjölksyra iaf. 10 ggr upp för trappan vid Kvarntorpshögen och sen vägen ner var det som gällde.
 
Idag på jobbet har jag klipp häck. Hela dagen. Det kändes i ryggen på slutet så uppladdningen för att mala trappa var inte optimal men så tänkte jag på Tomas Wassberg som jobbade i skogen och körde skidor på världsnivå :-)
Ska göra en lite summering av loppet:
Kort uppvärmning på platten innan jag fick starta.Folk fick starta när dom ville och de något stressade personerna vid starten höll koll på varven. Jag stressade iväg i trappan på första varvet och höll bra fart. För jag var ju fräsch och stark och så var det ju motiverande att springa om de som kört flera varv innan. 
Varv 1 gick på 5:50 vilket var lite onödigt snabbt men va fan, jag visste ju att jag skulle bli trött oavsett.
Varv 2-5 finns inte så mycket att säga om. Jag joggade första tredjedelan av trappan, gick sedan resten med bestämda steg. Allt kändes bra. Sara och Nora hejjade på mig vid toppen.
 
Varv 6 - 7 var de tuffaste då mjölksyran gjorde sitt för mina feta lår. Man är ju inte byggd som en bergsget direkt. Jag peppade mig själv att skrika till Sara på toppen att typ " Nu är hälften gjort" och efter 7 var så visade jag tre fingrar och skrek " bara tre varv kvar". Jag vet att det kan vara svårt att räkna antalet varv på tävlingar när man kämpar och sliter men jag var ganska säker på mina varv.
Varv 8-9 gick förvånansvärt bra men det 10e var tufft. Då märktes det hur trötta mina lår var.
När jag efter mitt tionde varv stannar vid det lilla seketariatet och säger "målgång" så kollar han i sina papper och säger "nej... jag har bara 8 varv på dig"
-"aldrig" svarar jag.
" jo ett kan jag ha missat men inte två. Du måste ha minst ett varv kvar"
Tankspridd och trött ger jag mig ut på ännu ett varv och tänker att om jag har snittat 8 min per varv så stämmer det ju. Jag sliter mig runt det jobbigaste varvet av alla och går sen i mål.
Målkillen säger att du ser ju det rätta när du tankar upp din klocka mot datorn.
NU HAR JAG GJORT DET. jAG SPRANG 11 VARV!!

Jag hade varit nöjd med 10. Ska maila dom så rätt blir rätt. Jag hade 1h 12 min 35 sekunder vilket ger ca 7;20 per varv.
 
Uppför mot toppen på varv 2.
 
 
Utför på mitt 10e varv.
 
 
 
 
 
Sen när ändå kameran är inkopplad så slänger jag in lite bonusbilder från medeltisdagarna som var i wadköping för några veckor sen.
 Bilderna är klickbara.
 
Imorgon väntas nog träningsvärk :-) Bästa smärtan som finns.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback