Snart cyclocross

Cykelsäsongen närmar sig så en skärpning med kosten kanske är ett måste?
Igår köpte jag dom. Idag hämtade jag ut dom. Biljetterna till Sabaton. Förra året blev det dåligt med konserter men det tar vi i familjen igen med råge. Falun 3dagars rockfestival i augusti blir förhoppningsvis höjdpunkten.
Nu när jag är pappaledig så skall jag försöka få en del saker förberedda inför Kumlacrossen. Jag vet!! Det är skitlångt kvar men ju tidigare jag börjar, desto lugnare tempo blir det.
Igår och idag har jag gjort lite informationssökning om att skaffa ett tillfälligt alkoholtillstånd för att kunna ha ett öltält på plats så att vi alla kan se ut som killen på bilden ovan.
Om cykelcrossen växer så är det väl lika bra att hjälpa till och härma stornationerna Holland & Belgien.
Nåt sånt här vore kul men varför ett tält ovanför tävlingsbanan? Det skippar vi.
Skall även jobba för mer tjejer..
Cykelsporten behöver frontfigurer som henne.
Ett bra möte med en säljare på rockklassiker idag resulterade i att jag & Nora blir bjudna på en kändistät lunch imorgon. Tror Nora stod för charmandet. Stället är Saras o mitt favvoställe O`Learys och med lite tur så träffar vi både
och dessa två
Ideerna om öltält och radioreklam inför kumlacrossen är förstås bara i planeringsstadiet och är ganska kostsamma vilket naturligtvis stjäl mycket (kanske allt) av vinsten från tävlingen så vi får se vad övriga i klubben säger.

Kommentarer
Postat av: ola

Efter att sara läst ovanstående blogg så blev det ganska uppenbart att hon ville att jag och Nora gör ett byte under morgondagens lunch.

Hon skulle inte ha något emot att Johnnie & Mattias kommer hem med Nora och bor här...

2012-01-17 @ 16:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback