At dö gym

Shockade kroppen igår. Stack till Friskis och skaffade mig ett årskort. Istället för att köra de basövningar som jag kan köra i klubbstugan som; bänkpress, benböj eller shrugs så blev det en hel del alternativa övningar.
Provade en av de senaste trenderna TRX-band.
Nu körde jag ingen av just dessa övningar men ändå. Jag provade att sätta fast fötterna och stå vilandes på armbågarna som om jag gjorde plankan. Sen skjöt jag kroppen bakåt och JÄVLAR vad det tog i nedre magmuskelaturen då. Det känns även idag. Sen blev det en del balansövningar okså på BOSU-boll.
Jag inbillar mig att detta är skitbra för att stärka upp stödmuskelatur runt fot och knät. Inför kommande traillöpning förstås.
Övriga övningar blev: vadpress x 2 olika maskiner, rodd, benlyft, axeldrag också blev det faktiskt benböj och shrugs oxå :-)
Idag blev det en annan slags form träning. Jag och en kollega tog ner ett träd som hade blåst omkull mot en lada. Det blev en skylift och plocka ned det bit för bit för att inte skada ladugården ännu mer. Ganska kul uppgift.
Kanske var det så roligt och samtidigt jobbigt att det är orsaken till att jag somnade ikapp med Nora idag kl 19. Fast jag stod på knä på golvet med överkroppen liggandes på sängen. Sara väckte mig efter nån kvart :-)
Har nu fått lite bilder som svärfar tog på Sylvetserloppet
Efter ca 1 km. Pigga o glada. Vi befann oss här i slutet av det 138 man stora startfältet. Killen till höger i bild hette Ola. Han hade många stöttande vänner längs banan vilket även stärkte mig när de hejjade ordentligt på honom.
Damtrion som hängde ihop knappa 10 km innan Sara satte in sitt ryck och piskade upp de minst dubbelt så gamla damerna :-) En bit bak ser ni mig & Nora som var på väg ikapp efter ca 2 km jakt på damerna.
Imorgon är man ledig igen då. Tvätt-tid kl 7, iväg och handla för att sen ta hand om Nora lite medans Sara gör sitt sista pluggande inför torsdagens tenta. Någon slags träning skall man väl hinna med oxå. Att dra ut ungen i joggingvagnen blir nog inte så poppis då stormen Emil väntas dra in under natten och göra vädret mindre trevligt imorgon. Får se vad det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback