Falun VS Örebro

Bild från helgens idrottsmässa Olympis Day
Vi i Almby IK är inte bäst på att inreda mässmontrar men vi är en jäkligt bra klubb ändå.
Än så länge har det inte hänt mycket viktigt i mitt och Noras liv idag. Vi tog en promenad till Uno Forsbergs för att lämna tillbaka de vepor som hängde i mässmontern som ni ser på bilden ovan. Då det nästan var lunchtid tänkte jag glida förbi Glassbaren på stortorget då de har sopplucher så här på vintern. Dock var det nåt som var trasigt just idag så jag fick nöja mig med glass. Attans vad synd!!! Slog till på en banansplit
Nora var så glad att få vara på glassbaren så hennes hår blev elektriskt :-)
När Sara kommer hem från sitt löppass så ska nog jag få till dagens träning. Idag verkar det bli gymet där jag ska springa ett backpass och styrketräna lite.
Dagens rubrik
Ibland har jag undrat varför jag inte funnits med i Henrik Öijers bloggflöde på hans sida. (behöver inte länka för alla hittar väl dit ändå?) Kanske är han långsint för alla de ggr jag spöat han på långlopp genom åren? Kanske har han inte hunnit med att lägga in min lilla bloggsajt? Kanske har han bara skitit i mig?
Nåja. Igår gjorde han det och därför dagens rubrik: För att lura hit er läsare :-)
Njaa.. självklart kan jag göra en liten spontan jämförelse:
Falun har:Positiva saker som Rockstad Falun, cykeltradition, idrottsfolk överallt i samband med högskolan, LIVI, lugnet, innebandy och vanlig bandy. Säkert tusen sporter till som jag inte ens vet om. En kuperad och fin stad med fina skogar alldeles in på knuten, dalmål, många bra cyklister i Falu ck,
Negativa saker som: Kanske för liten?? hur ser det ut med jobb?
Örebro har positiva saker som: fin stad i lagom storlek, Metallsvenskan, Almby IK, Glassbaren, fler vänner o bekanta än i Falun, bra cykeltradition i både lvg & mtb
Örebro har negativa saker som: dialekten, för långt till Kilsbergen, ÖSK som stjäl all av NA:s uppmärksamhet, inga backar.
Borde kunna göra mycket längre listor om jag hade gett det lite mer tid men kort o gott: Jag gillar Falun och blev faktiskt inbjuden dit idag via SMS av en elitcyklist. Han skrev följande: "...Ola du får ta en lattefika med nån annan men om du vill känna på ungkarlslivet nån helg så är du hjärtligt välkommen till Falun för lite ölhävning, pizza och ramboomaratonkväll.."

Får se om det dröjer ända till augusti innan jag besöker den lilla pitoreska byn :-)
Nu är kärleken hemma, jag drar to da gym.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ute o svirar två dagar i rad och fikar nu igen. Ola det går utför ;) Tur att du ska iväg till gymmet...

Hmm....skrev jag inte ungefär samma för nån vecka sen? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback