besiktning & 8e glassbarsbesöket

Dagarna går snabbt nu även fast man inte får så mycket gjort. Jag har 2,5 månad kvar på min pappaledighet och än så länge går det ganska bra. Det gäller att ha minst en sak inbokad varje dag och det har jag haft. MINST 1 sak. Vissa dagar tenderar att bli stressiga.

Igår var det dock lagom. En träff med en jobbarkompis på glassbaren. Detta var det 8e besöket på det där fiket i år. I den här takten lär det bli några stycken 2012. Jag som varit där så många ggr märker nu en tydlig skillnad på antalet besökare där nu när det har blivit lite varmare och soligare ute. Fattar inte folk att glass är lika gott oavsett väderlek?? :-)
Min jobbarkompis son på snart 1 år var oxå med och jag fick en insikt i hur svårt det kommer att bli att kunna ta en lugn fika sen när Nora börjar gå. Han fick inte sitta still särskilt mkt utan jagade efter sin son hela tiden.
Appropå Nora så kolla på filmen här nedanför. Höj volymen på din dator och kolla de första 30 sekundrarna. Tyvärr blev det inge roligt avslut utan början är bäst. Det är INTE jag som gör ljuden.
Gårdagens träning
Trainern fick arbeta igår medans Nora sov och Sara var på gymet. En sak stör mig med den nya trainern är att trots att man kalibrerar den innan träningen så ändrar den sig under passet. Igår märkte jag det när jag skulle starta intervall nr 3 att det INTE kunde motsvara ett motstånd på 300watt. Så jäkla stark kan jag inte vara (självinsikt). Jag stannade gjorde en ny kalibrering och mkt riktigt ändrade den sig flera procentenheter så när jag nystartade intervall nr 3 så kom beskedet " japp, så här dålig är jag"
Körde 5 st 4or och siktet var då på dryga 300w. Nu tror jag väl inte att de första två stämde men pulsen blev hyffsat hög på dom två. På dom 3 sista så klev verkligen pulsen upp så där stämde nog watten bättre.Provade en sak på den sista 4an som jag såg som en bonus-fyra. Jag slog ner kedjan till lilla 39-klingan och mosade upp motståndet ordentligt och "klättrade" på samma watt-siffror. Det var ganska behagligt och pulsen svarade på samma sätt.
Då suuntos träningssajt krånglar (under service) får jag inte fram några siffror men vem bryr sig om det??
Idag skall Vår bil skrotis besiktas
Gammal bild för Sara är inte så där tjock längre. Bilen är oxå gammal förresten.
Be en bön för att den går igenom.
Ikväll funderar jag på att springa lite men som vanligt blir det väl nåt helt annat för så brukar det ju bli om jag bloggar om kommande saker.
Imorgon skall iaf jag, Nora, jobbarkompismats och hans dotter bada på Gustafsvik. Det ska bli kul o se vad Nora tycker om världens största badbalja. Hon älskar ju att bada här hemma.

Kommentarer
Postat av: ola

DEN GICK IGENOM!!!!!!!!!!!!!! EN 1A för ett trasigt positionsljus.

2012-02-29 @ 19:21:58
Postat av: cheap essays

When you have a child the whole your life has become really changed!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback