plasmagivning & träning 2

Kollade på historien om Lance Armstrong sen åkte jag själv och fick nålar in i armvecket. Snacka om att bli inspirerad av en dokumentär :-)
 vilken härlig cykelkropp va? :-)
Nu gör jag precis som många andra medier och sätter ut en bild på en cyklist som aldrig fällts för doping när jag talar om ämnet. Den danske kycklingen är en tragisk historia men nu skiter vi i den.
 
Kom inte upp på trainern förrens kl 20:30 idag. Jag tappar så mkt motivation efter att ha nattat Nora för jag kommer ner så i varv. Men tog mig samman och tänkte att ett genomfört pass är iaf ett bra pass. Resten av veckan är ganska fullbokad så det är lika bra att passa på.
Tänkte upprepa söndagens tröskelintervaller. Då var jag sliten efter långlöpning dagen innan  och idag hade jag ju lämnat plasma på USÖ kl 16:30 så det skulle bli intressant hur kroppen och benen skulle svara. Jag har ätit jättebra hela dagen och efter plasmagivningen har jag sett till att både äta och dricka mycket.
Under uppvärmningen och den första intervallen kändes benen lite tunga. Pulsen var okej men benen kändes ungefär som dagsformen var kass.
Körde 2 st 8or på samma watt som sist och pulsen smög sig något högre än sist. Noterade hur snabbt jag blev törstig. Tog en 4 minuters vila efter de första 2 intervallerna, precis som i söndags, och startade sen den tredje men då avbröt jag efter ca 4 min. Tunga ben, pulsen smög sig lite högre än innan, tappade tillfälligt motivationen och tänkte "nä nu sitter jag bara och snurrar på benen i 30 min" men det tog bara några minuter på lågt motstånd så smygökade jag och strax så satt jag där igen på motsvarande watt och pulsnivå.
 
Blev 4 st ordentliga 8or idag men med tunga ben. Tyckte inte pulsen sjönk så fort som den borde ha gjort när intervallerna var klara men det är väl säkert plasmagivningen som spökar.
 
Läggdax snart för tidigt imorgon bitti skall jag ut i kylan och snön och montera i bilbatteriet som står här inne på laddning.
 
Lisa Nordèn fick bragdguldet idag. Kul! Har ni sett detta klipp från bragden i Berlin??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback