ledighet my ass

Oj vad bra det är i år! Jul och nyår betyder så mycket gratis ledighet säger folk. Ja inte om man har snöjour säger jag.
 
Har accepterat att dagisbacillerna kommer att komma i jämna omgångar denna vinter. Typ var tredje vecka är det nåt som gör att jag inte kan träna. Jag blir inte dödssjuk men tillräckligt för att klassa mig som sjuk. Visst är det drygt och jobbigt men jag tycker jag tacklar det rätt bra.
Nåt som går skitdåligt däremot är det här med att försöka gå ner i vikt. Håller mig stadigt mellan 69-70 kg.
Julen!
Juol brukar betyda träning men inte denna vinter. Familjen var ute hos farsan och där blev jag ensam i den obligatorsika bastun vid sjön Avern. Kände mig ju inte helt frisk så det eldades inte på för fullt och inte heller blev det dopp ute i snön. Jag satt och småsvettades lite lagom.
Nora fick åka en del pulka vilket hon gillar skarpt. Hon fick dessutom hälsa på hästen :-)
 
Under julen droppade dessutom farsan bomben om att han hade tränat med sixten Jernberg för typ 39 år sedan och dessutom sprungit ifrån honom. Imponerande!
 
Träning finns alltså inget att skriva om men igår stressade jag igång kroppen lite då jag i flera dagar sett fram emot den inomhusträning vi hade i klubbstugan. Vi var 9 st som satt framför storskärmen och pressade våra kroppar. Jag själv pressade mig inte särskilt mycket men kroppen hade ett litet stressat kaninhjärta för rackarns vad det slog. 
Hur som så mår jag inte sämre idag. Ska pröva att jogga till o från jobbet imorgon. Den största utmaningen i det är att jag skall börja jobba kl 04:00
 
Hej hopp
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback