kär i Björn

Jag försöka skriva mest om träning och sånt men en del bloggar jag läser själv är för att se hur andra personer lever och hur de mår. En sån är Annikas blogg. Där kommer det ofta upp yoga-teman och matbilder.
Här är mitt bidrag under rubriken bild på talrik
För någon vecka sedan upptäckte jag hur något långt, slingrande och med jäkligt mkt taggar sträckte sig över från grannens tomt in på vår innergård. Det var en ordentlig björnbärsranka. Idag gick jag ner och plockade mig en liten burk och mixade björnbär, cashnewnötter och valnötter i lite fil. Nora blev liksom jag precis tokig i björnbären så hon åt väl nästan hälften av dem. Perfekt att ha dom precis utanför knuten.
 
Igår var jag hemma i ca 25 min efter jobbet innan hela familjen joggade iväg en sväng på Norr, jag vek sedan av mot klubbstugan för ett möte med huvudstyrelsen. Sen joggade jag hem igen. Eller joggade o joggade...försökte hålla bra fart men tyvärr så har jag kännt lite i vänster vrist efter fjällmaran. Får bli nån vecka cykelträning nu istället för löpningen. Hoppas jag får hålla mig frisk några veckor till för det är två löpartävlingar kvar denna säsong som jag vill genomföra.
På mötet valdes som vanligt nya medlemmar in i klubben (som förövrigt har ca 560 st medlemmar) vilket vi brukar göra. Dock är det nästan alltid fler cyklister som går med än vad det är löpare, skidåkare eller orienterare. Igår var det 10 st som valde att ansluta till cykelsektionen.
 
Jag har verkligen kommit in i cykelcross-mode i huvudet nu. Det är nästan som jag alltid är den sista veckan inför Kumlacrossen fast det nu är över en månad kvar. 
 
Det har idag lossnat lite med hjälpredor och annat smått o gott inför bl.a crossen. En annan sak som verkar kunna lösa sig i år är det där jobbet med pumptracken vid klubbstugan. Jag filmade en nybörjare i Åres pumptrack när vi var där på semestern. Nu kommer det självklart inte att bli en så här stor vid Ljungstugan men nåt som kan kallas pumptrack ska vi väl få till.
 
Nu skall jag skriva lite mail. Halvsugen på det.
Tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback