Morgonrutin

Nästan jämnt så är det jag som går upp med Nora. Då hon vaknar mellan 05:30 och 06:30 så är inte jag på ett jättestuds-humör men min sambo är ju inte ens levande så det finns liksom inga alternativ.
Jag brukar sätta Nora i tv-soffan med lite leksaker och jag själv slår mig ner brevid och zappar igenom tv-kanalerna. Då vi har ett lagom utbud med 10- 15 kanaler så hittar man alltid nåt och ganska ofta så går det repriser av programmet The Gadget show. Jag gillar det för de testar olika tekniska prylar på ett annorlunda och underhållande sätt.
Dagens program som tydligen är en repris från i höstas är nu en favorit. De ville (och gjorde) bygga den mest naturliga och häftigaste simulatorn för ett first person shooter-spel. Har du spelat nåt dataspel typ Delta force, call of duty, battelfield m.fl. så vet du vad jag menar.
Det gjorde det och samarbetade med bl.a. ett svenskt företag som gjorde det möjligt att röra sig i spelet. För att markera/känna av träffar så monterade de upp 12 st paintballvapen :-)
http://www.youtube.com/watch?v=eg8Bh5iI2WY
Det är inaktiverat av de ansvariga så jag kan inte lägga upp en inbäddad bild här.
När tvätt-tiden är klar idag så skall vi hämta upp Noras pass som hon behöver inför vår Tallinresa om ca en månad. För det första så tycker jag det är konstigt att ett så litet barn behöver ett pass. För det andra är det giltigt i 5 år. Hon kommer inte att se lika dan ut som på bilden då kan man väl lugnt säga.
Tjing. Kolla in klippet nu datanördar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback