2 race på 4 dagar.

9 av 10 gånger köper vi ekologiska KRAV-bananer. För mig personligen är det mer ur en miljömässig synvinkel men idag när jag blev tvungen att köpa icke ekologiska så upptäckte jag (tyvärr) hur lite de smakar. Nästan smaklösa jämfört med KRAVisar. Blä!
I söndags fick jag lite lätt prologlunga när vi körde ett träningsrace.
I måndags blev det sköna tröskelintervaller på måndagsträningen.
Välbehövlig vila i tisdags
Och så igår var det återigen dags för träningstävling. Denna gång vid klubbstugan. Ännu en prologlunga.
Propagandatävling nr 3
Jag, Sara och Nora förberedde banan lite men pga tidsbrist fick även Rickard hjälpa till på slutet. Det var en hyffsat kuperad bana med blandning av motionsspår, grusväg och stig. Det blöta vädret gjorde att man fick passa sig över alla rötter då de var snorhala men det är ju träning det oxå.
När starten gick var det jag med Magnus P på rulle som tog täten och jag ville inte spränga mig så jag försökte verkligen hålla igen lite. Jag kan fortfarande åka hyffsat fort bitvis men det bristfälliga cykelträningen senaste året har gjort att det inte finns mycket till återhämtning. Jag har nu ännu svårare att känna efter när jag ansamlat för mkt syra och när jag väl gjort det så är det numera ännu mer tvärstopp i musklerna. Detta skedde förstås på varv nr 2 av de 5 som vi i tävlingsklassen skulle avverka. Släppte om Mange och Emil som jagat ikapp oss.
Dessa två försvann ruskigt fort då jag kämpade för att slippa slå ner kedjan på lill-klingan (total förnedring :-))
Jag körde varv 3 så gott det gick och på varv 4 körde jag och singlespeed-Carl ihop och tack vare att jag slet mig med bakom honom så stressade han upp sig så jag på slutet kom om efter att han gjort nåt misstag.
Varv 5 gick på vilja och envishet och jag var drygt 2 min efter segarnde Magnus i mål.
Sen blev det mycket fika och prat och städ efteråt så det tog nästan en timme efter målgång innan jag trampade hemåt och shit vad mina ben fortfarande var trötta. Även nu på morgonen 12 h senare är det två trötta cykelben jag äger. Tur att de bara ska få jogga en sväng ikväll då.
Det var totalt 32 personer som "tävlade" igår vilket bara kan ses som grymt bra. Vädret hade ju varit kass hela dagen. Onsdagen den 25 kör vi den sista (eller??) propagandatävlingen för denna vår och då blir det grillat efteråt och förmodligen lika mycket fikabröd.
Vi får väl sikta på 40 deltagare då.
Idag skall jag och Nora iväg på öppna förskolan. Billligt fika där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback