Öl & idrott= perfekt

Igår pedalade jag nog det sista loppet för säsongen. Kanske kommer det ett cx-sug som i så fall får dämpas med mtb-hojen i nån sportklass för jag äger ju ingen cross denna höst heller.
Ck Ceres challange är en lagtävling. 3 gubbar (eller som ett lag hade, tanter :-)) ska hålla ihop under resans gång. Lagen startar med 1 minuts mellanrum och arrangören hade tydligt gått ut med att det INTE var något för den traditionella långloppsåkaren som gillade grusvägar. Det hade dom rätt i.
Jag tycker att de flesta stigarna på långloppen är enkla. Det som dödar där är längden, farten och kuperingen. På ck ceres challange var det tekniskt. FÖR tekniskt för att kunna cykla mtb på många ställen. Eller åtminstonde njutbar mtb. Det var branta klipphällar, stenrösen samt spångar som är t.o.m. är smala för varndrare. Det var inte många partier som jag njöt på igår. Cykla sträckan Nora-Ånnaboda på Bergslagsleden istället. Då finner du några partier som icke är cyklingsbara men allt där emellan är mkt bättre tycker jag.
Jag klagar absolut inte på arrangemanget för det var inte sämre än vad de hade lovat med vare sig terrängen eller pilarna på banan. Nä tvärtom imponeras man efteråt att lyxiga hamburgare, stekt potatis, specialbrygd cykel-öl som ingen vet hur stark den var, T-shirt ingick i startavgiften. När man satt där och lyssnade på allas historier och missöden som de haft under den långa dagen så mådde man jäkligt bra. Jag tror jag mådde fysiskt bra även vid målgången. Men fasiken cad rätt det kändes med att arrangören bjöd på öl!! Så oväntat men så rätt. Trodde aldrig jag skulle uppmuntra denna kombination :-)
Vårt lag då?
Inget lag är starkare än den svagaste länken. Normalt sett visste vi att vi skulle vara jämna men tyvärr hade Daniel en lite sämre dag. Tråkigt och jag vet hur det är. Man kan ha varit stark en vecka tidigare och kännt sig i form och sen kommer det en sån där dag då kroppen inte vill svara riktigt. Men för att vara så trött från första halvtimmen så kämpade han och slet sig med Magnus och mig. Jag tvångsmatade Daniel med energi ganska ofta så han åtminstonde inte skulle gå soppatorsk. En märklig sak var att efter ca 2,5 timmes körning kunde Daniel hålla högre fart, göra mindre tekniska misstag och hängde inte så mkt med huvudet. Det är en lång "startsträcka" det :-)
Vi ledde loppet ett tag då Kolmården och CK ceres lag hade tekniska problem men sen fick ju även vi det. Daniel punkterade på en riktigt vass sten som jag och magnus precis klarade oss förbi. Detta var oxå den enda tävling som jag någonsin har startat med detta verktyg med mig
Shimano TL-FC35 Mounting Tool for FC-M970
Och jag fick faktiskt användning för det då mitt vevlager lossnade. Det fick jag dra åt med en stor insexnyckel ca 5 ggr men med ovanstående verktyg så kontrollerade jag låsringen utanför bulten.
Nåt som jag är mindre stolt över är hur dåligt jag beter mig i pressade situationer. Man är ju en sån tävlingsmänniska. När jag får på mig en nummerlapp så försvinner tankarna på att "cykla för att det är roligt" och "bara deltaga". Jag vill prestera. Jag utryckta nog lite dumma saker igår men jag har talat med vederbörande och det är lungt.
Tror att jag iaf samlade lite pluspoäng som lagledare när jag hade med en liten kylväska och bjöd på varsin kall öl när vi var i omklädningsrummet. (kombon öl & idrott igen)
Igår slappade vi framför filmen Watchmen som Zack Snyder har gjort. Den är snygg alltså men den höll inte måttet hela vägen tyckte jag. Ska bli kul att kolla på extramaterialet. Nästa filmköp blir nog Sucher punch av...Just det. Zack snyder.
Idag är det cx-crossträning i Hästhagen kl 17. Banan där är riktigt kul och bra så passa på nu. Det blir bara två tillfällen i Hästhagen denna höst. Cykelcrossträningen funkar självklart lika bra på mtb. Det är kort och intensivt så även ni som deltog igår kan vara med idag. Vi kör väl 7-8 min sen snackar vi, vilar och sen på`t igen.
Tjing

Kommentarer
Postat av: Malin

Tyckte Ola att det var för tekniskt...ja då måste det varit svårt. Bra jobbat!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback