fucked up legs

Sara sa nyss " Om du tränade thaiboxning hela vintern kommer du att bli jättestark. För så sänkt som du har varit idag så tog det nog hårt igår"
Aldrig tidigare har väl den kvinnan haft så rätt.

Den senaste veckan har jag fått frågan " Är du i form inför ckceres challange?" några ggr. Tidigare har jag svarat att hela vårt lag är i bra form. Nu skall jag göra mina lagkamrater lite oroliga genom att avslöja att mina ben är helt jävla fucked upp idag. Hade tänkt att jogga till o från jobbet idag. Imorse kändes det inget annorlunda i benen under själva frukosten. Böt om till löparkläder, camelback på och sen började jag jogga. Efter ca 200 meter kändes det lite tungt och efter ca 500-600 meter fick jag börja gå. Första gången. De där 2 klubborna som jag normalt kallar ben gjorde ont, ville inte jogga, ville inte lyda hjärna osv osv. Jag fick kämpa för att komma ner till firman i tid. Normalt tar sträckan 23-25 min. Imorse tog det 32 min. Inte så stor skillnad tycker du men känslan var åt helvete.  På vägen hem tog sträckan 27 min och det var en mycket bättre känsla men ändå kass.
Jag har en teori om vad som hände igår på träningen. De lowkicks som tog på utsidan av mina lår gjorde säkert små muskelskador som försämrar genomflödet av blod. Som små lårkakor.
Idag provade jag och en kollega en Wille. Igår körde vi en Lundbergare. " ganska lika maskiner på ytan men i hytten skiljer det många små saker.
Wille. Ungefär samma yttermått som nedanstående men lite starkare. Trång hytt. Dålig knappsats. Bra lösningar i motorn.
Vår nuvarande maskin, Lundbergarn. Den som vi provade igår såg nästan likadan ut. OM det blir en ny så blir det en annorlunda hytt. Råstark på låga varv, skönare joystick, fler arbetsväxlar, 20 cm smalare och sen en jäkla massa smådetaljer till. När vi summerade maskinerna så kom vi inte på nåt negativt med Lundbergarn. Hoppas det blir en ny sån.
Ikväll däckade jag med en lite febrig Nora i sängen när Sara var o tränade. Sköter nu tvätten och bloggar lite. Det är vad jag får gjort idag. Imorgon slutar man jobbet kl 13:15 vilket är bra för det ska handlas, mekas hoj, skruvas spjälsäng, städas, packas inför ck ceres challange och förhoppningsvis lite fredagsmys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback