Crossad?

När jag började tävla i mtb så spöade jag många med dyra och flashiga cyklar. Det kändes skönt att tvåla dit dem på sina dyra carbonhojar, heldämpade, rakade ben, senaste kläderna osv.
Några år senare när jag själv hade carbonhoj, rakade ben och tillhörde den hyffsat vältränade skocken så skämtade jag om gubbarna i H30 och H40 som hade pengarna att köpa de riktigt finfina sakerna som kompensation för sin sämre fysiska förmåga.
Ovanstående text behöver inte ha nåt att göra med den erfarenhet jag fick igår. Att bli äldre men att vilja hävda sig ändå :-)
Nedanstående bild är på en cykel tillhörande en H40 åkare i klubben
Lysande sickan.
Igår kväll var jag uppe i Ånnaboda och var lite hjälpinstruktör på ungdomarnas avslutningsläger som tydligen blev en succè. Ett lyckat drag var det att få dem att testa på att cykla i mörker. Ledarna hade raggat ihop nästan 30 pannlampor och vi trampade i ca 1,5 h med dom igår. De hade tydligen tyckt om det så mkt att ungdomsträningarna framöver kommer att ske kvällstid :-)
En rolig sak som hände med en grupp jag var med i var att den person som körde sist helt plötsligt var borta. Vi stod mitt ute i skogen på en teknisk stig och ropade hans namn högt. Ca 150 meter bakom oss svarade han och sen kom han cyklande långsamt med ett mycket svagare lyse än den pannlampa han hade haft tidigare. Hans lampa hade tydligen slocknat och han cyklade mot oss på stigen med lyset från hans mobiltelefon :-) Han klarade det nästan felfritt men firade av en vurpa 3 meter framför oss som stod och väntade. Imponerande ändå.
Såg ni damernas linjelopp igår? Om inte så kan jag säga: Ni missade inget. Ett av de tråkigaste lopp jag sett. Dagens linjelopp var tvärtom. Det var riktigt underhållande. Synd att Gotland inte fick med sig några åksugna när han väl visade sig stark. Jag blev iaf glad att han försökte för de tre svenskarna är så pass starka att de kan hävda sig i VM och inte bara sitta inbäddade. Hellre skjuta brevid än att aldrig spänna en båge.
Mina träningar
Igår sprang jag och jobbarkompismats 15 km i Karlslund. Båda hade tunga ben men slet på och höll ett ganska skönt joggingtempo. Vi tog 1h och 15 min på oss vilket ger 5min/km. Jag är glad att jag dessutom hade med mig en bit toapapper. :-)
Sen blev det ju det där kvällscyklandet i Ånnaboda men det var liksom ingen träning.
Idag blev det återigen cykelcrossträning och jag är lite besviken på hur få det är från måndagsträningarna som är där. Ja närmare bestämt ingen. Det är Ola T och Karin Aune från Örebrocyklisterna och sen är det jag och Martin. Nästa helg drar cx-cupen igång i dalarna men är du inte där och kör så tycker jag du skall komma till Kumla på söndagen och provköra banan. Vi siktar på kl 15.
Mer info kommer väl. Jag kommer väl att blogga mer frekvent nu misstänker jag när jag skall vara pappaledig. Då kommer jag ju att ha jättemycket fritid....Eller??
Här är en dagsaktuell film från Kompiscrossen i stockholm. Se hur enkel cx kan vara.

Gubbcrossen 2011 from Johan Andersson on Vimeo.


Kommentarer
Postat av: Mattias F

Stora hjul = många lampor :)

2011-09-26 @ 16:10:26
Postat av: AFA Försäkring

Hej!



Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är föräldraledig.

Du kan ha rätt till en försäkring som ökar pensionsinbetalningen under föräldraledigheten om du är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring:
www.afaforsakring.se/foraldraforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:

www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst



Vänliga hälsningar

Maria

AFA Försäkring

2011-10-03 @ 11:06:46
URL: http://www.afaforsakring.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback